شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت پیمان

حوزه/ رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: ما اندیشه، تفکر و هویت شیعه را مدیون مجاهدت مظلومانه حضرت زهرا(س) هستیم.

دکتر آیت پیمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: تعظیم ایام فاطمیه از این جهت است که یادآور تقابل کامل اسلام مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) با اسلام جاهلی و جعلی سقیفه است.

وی افزود: از این منظر باید به نحوی این ایام را بزرگ بداریم که تفکر و اندیشه حضرت فاطمه(س) و مجاهدت های ایشان برای اثبات ولایت بلافصل امیرالمومنین (ع)و حقانیت مولای متقیان به عنوان وصی و ولی منصوب از سوی خدا و رسولش برای جامعه به خوبی تبیین شود.

دبیر شورای دین پژوهان کشور همچنین گفت: اساس تفکر شیعی در موضع گیری های حضرت زهرا(س) نمایان است، کما این که خطبه حضرت و احتجاجات ایشان و فرمایشاتی که در دفع ظلم و تبیین چهره ظلم و انحراف در مکتب داشتند، به وضوح نشان دهنده ظلم غاصبین ولایت و خلافت امیرالمومنین(ع) پس از رسول خدا(ص) است و از این حیث روش و سیره روشنگرانه صدیقه کبری(س) تداوم رسالت پیامبر (ص) است.

وی اضافه کرد: در واقع ما باید آن چه تفکر شیعه و تفکر امامیه را شکل می دهد، در خطبه های حضرت و موضع گیری های ایشان به روشنی تبیین کنیم، چه آن که به هر حال ایشان در اوج مظلومیت توانستند به حداقلی از جامعه آن زمان این پیام را برسانند تا معیاری برای تمیز حق از باطل داشته باشند و به این وسیله اسلام حقیقی و ناب را از اسلام جاهلی و انحراف یافته تشخیص دهند

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی همچنین در ادامه با اشاره به این که موضع گیری های حضرت فاطمه (س) تجلی رسالت پیامبر اکرم (ص) بوده است، ابراز داشت: در فرازها و جملات حضرت زهرا (س) باید دقت کنیم که ایشان کلماتی که به عنوان وحی بر پیامبر نازل شده بود را تبیین و تفسیر کرده و راه رسول الله (ص) را با کنار زدن پرده های ابهام به خوبی روشن فرمودند و خط امامت را برای همیشه تاریخ جاودانه ساختند.

وی گفت: به دیگر سخن، حضرت با مجاهدت و ایثار خویش که منجر به شهادت مظلومانه شان هم شد، پرچم حقی را در برابر پرچم باطل افراشته کردند که این پرچم تا قیامت در پیش روی همه حق طلبان و آزادی خواهان عالم قرار دارد.

پیمان همچنین خاطرنشان کرد: ما تفکر و اندیشه شیعه و تمام موجودیت حق را در تمام اعصار پس از بعثت نبوی، مدیون مجاهدت و ایثار حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم که باعث ابقای اسلام شدند و حقیقتاً اگر حضرت زهرا(س) مجاهدت نمی کرد و به شهادت نمی رسید، شاید واقعه کربلا نیز به نوعی رخ نمی داد و شاید رسالت پیامبر اکرم(ص) برای همیشه تاریخ دچار تحریف می شد.

وی افزود: در حقیقت ، مجاهدت فاطمه زهرا (س) اسلام را زنده کرد و در کربلا این مساله بارور شد و به ثمر نشست و این که به قول معروف می گویند اسلام نبوی الحدوث و حسینی البقاست این حقیقت را حضرت زهرا(س) رقم زدند و به همین خاطر امروز ما در تکریم و تعظیم حضرت زهرا(س) و بزرگداشت فاطمیه باید همواره دغدغه مند و جدی باشیم.

دبیر شورای دین پژوهان کشور همچنین با تاکید بر این نکته که ما باید به تاسی از سیره و روش حضرت فاطمه (س) در تبیین اسلام ناب و شناساندن انحرافات زمانه و تفکرات باطل به مردم بکوشیم، گفت: ما باید بر اساس سیره و روش حضرت صدیقه کبری(س) آن چنان مجاهدت داشته باشیم تا از هویت حقیقی و تفکر شیعه در دنیا دفاع کنیم و پیرایه های که عده ای به شیعه می بندند را بزدانیم و بدین وسیله تفکر ناب اسلام محمدی(ص) را به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: از این منظر باید گفت که خطبه حضرت زهرا (س) جامع ترین منشوری است که می تواند این حقایق را برای جهانیان روشن کند و لذا ما باید در این زمینه به تأسی از این بانوی بی همتا مردم دنیا را به حق و حقانیت دعوت کنیم که اگر این گونه شد جهانیان به سمت شیعه و اسلام ناب گرایش می یابند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha