جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، ولی فقیه را چراغ راه و هویت نظام اسلامی خواند و گفت: حضرت زهرا(س) زمانی که دید ولایت و امامت با خطر مواجه شده و انحرافات فکری بیداد می کند، فدای ولایت شد تا نشان دهد جایی که اساس اسلام در خطر است، باید گرانبهاترین گوهر انسان که جان اوست، در راه آرمان و هدف الهی نثار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی، شامگاه یک شنبه در جمع مردم  آران و بیدگل، در حرم امام زاده قاسم(ع) این شهر، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهارکرد: چیزی که پس از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد و تاکنون ادامه داشته، فتنه و نفاق است‌.

امام جمعه موقت تهران، حضرت فاطمه(س) را شناسنامه شیعه و نشان واقعی اسلام ناب محمدی(ص) دانست و افزود: هر چه داریم از بصیرت این بزرگوار است، آنجا که دید ولایت و امامت با خطر مواجه شده و انحرافات فکری بیداد می کند، جان خود را در خطر انداخت و فدای ولایت شد تا نشان دهد جایی که اصل و اساس دین و اسلام در خطر است، باید گرانبهاترین گوهر انسان که جان اوست، در راه آرمان و هدف الهی نثار شود.

وی، به نقش حضرت زهرا(س) در روشنگری جامعه پس از پیامبر(ص) اشاره کرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) با زیرکی و بصیرت بی نظیر خود مقابل فتنه ایستاد، چون جرم شوهرش جانشینی پیامبر(ص) و دفاع از اسلام ناب بود و کسی گوش و زبان سالمی برای ایمان آوردن نداشت و حضرت علی(ع) تنها ماند، اینجا بود که نقش همسرش حضرت زهرا (س) تاریخ تشیع را زینت می دهد و با گفتار، کردار و عملش نشان می دهد که فتنه فقط در میدان جنگ نیست، گاهی یک تفکر اشتباه سرآغاز فتنه ای بزرگ است. ایشان با ایستادگی خود طلایه دار مقابله با فتنه می شود و سپس فرزندانش هم همین راه را طی می کنند و در راه حق و حقیقت جان عزیز و شیرین خود را فدای اسلام می کنند تا ریشه اسلام قوی شود و چراغ راه آیندگان باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در جریان عاشورا نیز فتنه بزرگی برای سرنگونی اسلام طراحی شده بود، لذا عبرت آموزی از واقعه عاشورا ما را در مقابل فتنه ها روشن و هوشیار می کند.

آیت الله خاتمی با بیان این که امام حسین(ع) فدای حیات اسلام شد، اظهار کرد: پیامبر(ص) به امام حسین(ع) فرمود «تو شهید می شوی و خاندان تو را اسیر می کنند تا درس آزادی و آزادگی در تمام جهان نهادینه شود»، آن حضرت جان خود و یاران با وفایش را فدای حیات اسلام و ماندگاری حق و حقیقت کرد تا نشان دهد، گاهی برای ماندن و پیروزی حقیقت لازم است جان خود را در راه حفظ آرمان ها فدا کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در فتنه باید چند نکته را به یاد داشت، یکی اینکه فتنه گر کیست؟ معمولا این افراد کسانی هستند که در پی رسیدن به اهداف و هوس های دنیایی، منیت ها و حاکمیت خواسته های نفسانی خود هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه بیان نکات مربوط به فتنه، ادامه داد: یک مسئله دیگر اینکه موضع گیری مقابل فتنه چگونه است؟ فتنه گران دنبال خاموش کردن راه حق هستند و قرآن آنها را منافق خوانده است. منافق کیست؟ کسانی که فتنه آفرین هستند، یکی گروه ساکتین که مقابل فتنه سکوت اختیار می کنند و دانسته و یا ندانسته این جریان را همراهی می کنند و باعث می شوند عده ای از این وضعیت استفاده های خاص خود را ببرند و اهداف خود را عملی کنند.

آیت الله خاتمی با طرح سؤالی مبنی بر این که در زمان فتنه باید چه کرد؟، گفت: اولین قدم مهم این است که ببینیم حق، ولایت و رهبری در کجای این داستان قرار دارد و سپس به همان طرف برویم.

امام جمعه موقت تهران، ولی فقیه را چراغ راه و هویت نظام اسلامی خواند و تاکید کرد: باید تا آخرین لحظه حامی و مدافع و پشتیبان ولی فقیه باشیم تا براساس فرموده حضرت امام خمینی(ره)، به مملکت اسلامی آسیبی نرسد، بنابراین بدانید تا زمانی که پشت سر ولی فقیه حرکت می کنید هیچ قدرتی نمی تواند شما را متوقف کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه در مقابل فتنه باید فاطمه وار عمل کرد، تصریح کرد: باید نکات عاشورایی را مدام در ذهن و عمل تکرار کرد تا همه جوانب حق و باطل برای ادامه راه روشن شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha