پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری -مدیر حوزه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه از لحاظ بودجه و مسائل مالی به شدت در مضیقه قرار دارند تا جائی که حتی تامین وعده های غذایی طلاب خوابگاهی به سختی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری، امروز با حضور در مدرسه علمیه سطح عالی نائب الصدر رشت، ضمن بررسی وضعیت و مشکلات آن، با حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالباقی اسحاقی، مدیر مدرسه و طلاب دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، ابتدا با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از حضور در جمع طلاب و سربازان امام زمان(عج) ابراز خرسندی کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های مدیریت حوزه استان، خاطرنشان کرد: جایگاه بنده و سایر مسئولین حوزه، خادمی شماست و دلیل بودن همه ما خدمت به شما طلاب عزیز است، لذا باید این فرصت را  غنیمت بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری با تاکید بر اینکه فلسفه تشکیل مدیریت های استانی فراهم کردن شرایط مطلوب تحصیلی برای طلاب است، ادامه داد: گمان نکنید که مسئولین حوزه درصدد هستند تا قوانین محدود کننده و سخت گیرانه وضع کنند. بلکه وجود این سیستم و مجموعه برای تسهیل امور تحصیلی و خدماتی طلاب و حل مشکلات موجود در سر راه تحصیل و معیشت شماست.

عضو شورای حوزه علمیه گیلان با اشاره به اینکه پشتیبانی شما عزیزان در راستای انجام امور طلبگی و حوزوی وظیفه مسئولین حوزه است، افزود: رسیدگی به مطالبات حوزویان و ارائه راهنمایی و مشاوره به طلاب در  پیمودن بهتر مسیر تحصیل و تبلیغشان بر عهده ماست و باید توجه داشته باشیم در عین حال که نهایت مساعدت و حسن ظنّ را در نسبت به طلاب که همانند فرزندان ما هستند داریم، در اجرای قوانین از قائل شدن هرگونه تبعیضی بپرهیزیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری ادامه داد: در حال حاضر حوزه های علمیه از لحاظ بودجه و مسائل مالی به شدت در مضیقه قرار دارند تا جائی که حتی تامین وعده های غذایی طلاب خوابگاهی به سختی انجام می شود.

وی ادامه داد: ما هم قبول داریم که ممکن است گاهی برخی از مسائل روی زمین مانده و طلاب مشکلات زیادی را تحمل می کنند، اما این امر بدان معنا نیست که از مشکلات شما بی خبریم یا اهتمام لازم برای حل آنها نداریم.

مدیر حوزه علمیه گیلان اظهار کرد: علی رغم توطئه ها و دروغ هایی که رسانه های وابسته به دشمن در زمینه بودجه به مراکز مراکز دینی نسبت می دهند، مشکلات و کمبود های حوزه به حدی گسترده است که در بدیهیات خود به مشکل خورده ایم.

در ادامه جلسه، طلاب حاضر به طرح نظرات خود  در رابطه با مسائل مختلف حوزه پرداخته و مدیر حوزه علمیه گیلان نیز به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha