پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کمک به ایتام و مستمندان واجب کفایی است خاطر نشان ساختند: دولت در شرایط فعلی نمی تواند پاسخگوی همه نیازها باشد لذا باید مردم به میدان بیایند و کارهای خیر که در برخی موارد واجب کفایی نیز می باشد، مشارکت داشته باشند؛ چرا که کارهای عمومی تنها با کمک عمومی امکان پذیر می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار رئیس و جمعی از مسئولین سازمان بهزیستی کشور در قم، بعد از استماع گزارش فعالیت های انجام شده دراین سازمان، گفتند: یکی از مشکلات و معضلات جامعه ما این است که فعالیت ها و برنامه های انجام شده توسط دستگاه های مختلف در کشور به خوبی خبر رسانی و اطلاع رسانی نمی شود و مردم به خوبی در جریان این فعالیت ها قرار نمی گیرند.

معظم له افزودند: خیلی از مردم دلشان می خواهد،‌کمک کنند و در کارهای خیر و عام المنفعه مشارکت داشته باشند، اما جای مطمئنی را سراغ ندارند، لذا باید به انحای مختلف نیازها و کارهای انجام شده و کارهای بر زمین مانده، به مردم اطلاع رسانی شود.

ایشان با بیان اینکه کمک به ایتام و مستمندان واجب کفایی است خاطر نشان ساختند: دولت در شرایط فعلی نمی تواند پاسخگوی همه نیازها باشد؛ لذا باید مردم به میدان بیایند و  کارهای خیر که در برخی موارد واجب کفایی نیز می باشد، مشارکت داشته باشند؛ چرا که کارهای عمومی تنها با کمک عمومی امکان پذیر می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توصیه هایی به مسئولین سازمان بهزیستی کشور گفتند: بخشی از فعالیت های انجام شده و ماموریت های سازمان بهزیستی با کمیته امداد امام خمینی(ره) تداخل دارد و لازم است هر کدام از این نهادها قلمرو خود را از دیگری جدا کند، تا مردم بدانند که در هر موضوعی باید به کجا مراجعه کنند.

این مرجع تقلید رسیدگی به امور فرهنگی و دینی افراد تحت پوشش بهزیستی را مهم ارزیابی کردند و گفتند: باید به همان نسبتی که به معیشت و خورد و خوراک و پوشاک افراد تحت تکفل این سازمان رسیدگی می شود به مسائل دینی و معنوی آنان نیز رسیدگی لازم شود و برای آنان برنامه های دینی و فرهنگی نیز تدارک دیده شود و این کار باعث می شود قدری از آلام و درد های آنان نیز کاسته شود.

شناسایی و دعوت از خیرین توصیه بعدی حضرت آیت الله مکارم شیرازی بود که معظم له در این رابطه گفتند: خیرین در گوشه و کنار جامعه زیاد هستند و الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این افراد بیشتر هم شدند و لازم است که از آنان دعوت شود تا در این کار که به نوعی جهاد فی سبیل الله هم می باشد مشارکت جدی داشته باشند.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha