شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
منبتی

حوزه / معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در سال ۹۴ یک مهمان سرا داشتیم که در هر هفته هزار و ۵۰۰ غذا توزیع می شد، ولی در سال ۹۵ با تکمیل و تجهیز شدن مهمانسرای غدیر، ظرفیت به ۲۰ هزار اسکان و پذیرایی رسید و هم اکنون در این مهمان سراها ۱۰میلیون زائر در طول سال اسکان می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، سید خلیل منبتی، امروز در نشست خبری، گزارش عملکرد چهل ساله آستان قدس رضوی در جمع خبرنگارانT گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مکان هایی که دچار تغییر و تحول شد، آستان قدس رضوی بود.

وی با بیان اینکه امروز مساحت حرم رضوی به بیش از یک میلیون مترمربع رسیده است، اظهار داشت: در زمان مرحوم آیت الله واعظ طبسی یک میلیون مترمربع فضاهای زیر سطحی و رو سطحی افزایش پیدا کرد و همچنین شرکت های هلدینگ و فعالیت های اقتصادی ایجاد شد و در این سال ها تلاش آستان قدس رضوی ارائه بهترین فعالیت بوده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه از فعالیت های سه سال گذشته این معاونت گزارش داد و افزود: تلاش این معاونت راحتی زائر است و از زمان انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به دستور وی موانع سر راه زائران برداشته شده تا در حرم رضوی راحتی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه به دستور تولیت آستان قدس رضوی شرایطی ایجاد شد که زائران به عنوان مهمان حضرت رضا(ع) با ورود به مشهد اسکان یابند که در این زمینه زائرسراها و مهمانسراهای آستان قدس رضوی در سال های گذشته ایجاد شد، گفت:‌ در سال ۹۴ یک مهمان سرا داشتیم که در هر هفته هزار و ۵۰۰ غذا توزیع می شد، ولی در سال ۹۵ با تکمیل و تجهیز شدن مهمانسرای غدیر، ظرفیت به ۲۰ هزار اسکان و پذیرایی رسید و هم اکنون در این  مهمان سراها ۱۰میلیون زائر در طول سال اسکان می یابند.

وی افزود: حضور دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و حتی پیش دبستانی با همکاری آموزش و پرورش برای صرف صبحانه در حرم رضوی از دیگر اقدام ها می باشد که در این میان دانش آموزان غیرمشهدی سالانه بین ۳ تا ۳ هزار نفر مهمان حضرت رضا(ع) می شوند.

منبتی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مناسبت های مختلف در حرم رضوی شاهد کمبود جا برای زائران و مجاوران هستیم، زیر گذر و پارکینگ های زیر حرم مطهر که از همان آغاز با هدف تبدیل شدن به رواق ساخته شده است، در آینده حذف می شوند و برای حضور زائران و مجاوران به رواق تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به 120 فعالیت مختلف در اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: در هفته بین 300 تا 400 نفر از سالمندان و معلولان مشهدی که نمی توانند به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شوند، با هماهنگی های انجام شده امکان تشرف از درب منزل آنها تا حرم رضوی و زیارت و پذیرایی در این مکان مقدس برای این افراد فراهم شده است.

منبتی ادامه داد: با ایجاد معاونت امداد و مستضعفین در آستان قدس رضوی برای زائران خارج از مشهد، زائرانی که تا امروز نتواستند به دلیل مشکلات مالی به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند، این امکان برای آنها فراهم می شود و تا امروز از سراسر کشور در قالب گروه های خانوادگی و کاروانی به زیارت حضرت رضا مشرف شده اند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha