شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: دیرکرد بانک ها خلاف شرع بوده و عملکردهایی از این دست به عدم نزول باران منتهی می‌شود.

گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله  سبحانی شامگاه امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، عنوان کردند: بخشی از مشکلات اقتصادی از خارج و بخشی از داخل ناشی می‌شود.

ایشان افزودند: دشمن خارجی ما ظالم و غدار بوده که پایبند به قولش نیست و سایر کشورها نیز پیرو آن‌ هستند، اما در شرایطی که توانمان به دشمن نمی‌رسد، باید داخل را با افزایش تولیدات تقویت کند.

این مرجع تقلید گفتند: مشکلات ما زمانی حل می‌شود که امکانات داخلی را به کار بگیریم و برای تحقق این امر باید  از تولیدکنندگان حمایت شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی بیان کردند: اشخاصی که در گمرک فعالیت دارند، باید انسان‌های درستکاری باشند و اگر اینگونه باشد بسیاری از مشکلات ناشی از قاچاق رخ نمی‌دهد.

ایشان تاکید کردند: کالایی که در داخل تولید می‌شود نباید مشابه خارجی آن وارد شود و در همین زمینه کاری که در بخش گندم انجام شده بسیار قابل قبول بوده و ما به خودکفایی رسیده ایم.

این مرجع تقلید با بیان مشکلات موجود در صنعت فرش کشور مطرح کردند: یکی از مهم ترین تولیداتی که افراد بسیاری را شاغل کرد صنعت فرش بود، اما اکنون متاسفانه این صنعت با دستگاه های موجود از بین رفته است.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به وجود ۱۱ هزار شعبه بانکی اضافی ابراز کردند: دیرکرد بانک ها خلاف شرع بوده و عملکردهایی از این دست به عدم نزول باران منتهی می‌شود.

ایشان با اشاره به نقش گاندی در توسعه هند ادامه دادند: ما از ابتدا در قانون اساسی اسراف را حرام کردیم، اما متاسفانه امروز بیشترین اسراف در حال رخ دادن بوده و نمونه آن واردات ماشین های مدل بالای خارجی است در حالی که باید از خودروی داخلی حمایت شود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: دولت باید تعداد کارمندان خود را کاهش دهد و زمانی که ما قانون اساسی را می‌نوشتیم تعداد کارمندان بیش از یک میلیون نفر بود که این تعداد امروز به چهار میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha