جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ امروز دشمنان تحت عنوان مراکز علمی شبانه روز در حال تخریب مسائل ارزشی و عقیدتی دین و اسلام هستند. ما نباید دراین مسائل ساکت باشیم. باید با تمام قوا به میدان بیائیم و اجازه خودنمایی ندهیم.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای شورای عالی علمی و برنامه ریزی نخستین «همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، گفتند: مناظره با سایر ادیان مسئله قرآنی، تاریخی و دینی و یکی از راه های مواجه با مخالفان است و در این رابطه شیعه بسیار غنی است.

ایشان افزودند: برای حقانیت شیعه باید مناظرتی مستمر برگزار شود. این مسئله در این شرایط ضروری است. امروز دشمنان تحت عنوان مراکز علمی شبانه روز در حال تخریب مسائل ارزشی و عقیدتی دین واسلام هستند. ما نباید دراین مسائل ساکت باشیم. باید با تمام قوا به میدان بیائیم و اجازه خودنمایی ندهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: شیعه منابع غنی زیادی برای مقابله دارد، یکی  ازآنها کتاب «الاحتجاج» مرحوم طبرسی است.کتاب او بسیار جامع است. اگر شرحی برآن نوشته شود بسیار لازم است.

 معظم له بیان داشتند: کتاب الغدیر هم اثر بسیار غنی و فاخر است و متأسفانه از این کتابها غفلت کردیم و استفاده نکردیم.

 حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: باید در کنار این مسائل مانند اهل بیت(ع) افراد متخصص درعرصه مناظره تربیت شوند تا بتوانند سخنان حقه دین و شیعه را منتقل کنند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امروز دشمن درجنگ نظامی نتوانسته کاری انجام دهد، ولی از طریق شبهه افکنی وارد شده و به مقابله با دین پرداختند. ما هم نباید ساکت باشیم و لازم است به مقالات آنها جواب دهیم.

معظم له عنوان کردند: امروز باید فقه مناظره ای برگزار و راه انداز شود تا ازاین طریق و با استفاده از منابع غنی اهل بیت(ع) و فقه آل الله پاسخ قاطعی داد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha