شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مهدی قره شیخلو

رییس سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری ۳۰۰ کارگاه سبک زندگی قرآنی در ۳ سال اخیر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهدی قره شیخلو طی سخنانی در گردهمایی سراسری اساتید و مربیان سبک زندگی قرآنی که امروز در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به خیره کننده بودن دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های قرآنی و معارفی اظهار داشت: یکی از این دستاوردها همین بوده که سازمان دارالقرآن الکریم کشور از زمان تاسیس تاکنون بیش از پانزده میلیون نفر را تحت آموزش های عمومی و یا تخصصی خود در سراسر کشور قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به این که یکی از دغدغه های جدی ما بحث ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی قرآنی در جامعه بوده است، گفت: در همین راستا طی سه سال اخیر بیش از 300 کارگاه سبک زندگی قرآنی و نیز شش دوره تربیت مربی در استان های مختلف کشور برگزار شده و بنا داریم در سال های آتی نیز این روند با قوت بیشتر تداوم یابد.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشت که ما در زمینه فعالیت های قرآنی هنوز در آغاز راه هستیم و می بایست به تولید محتوا و تربیت نیروی متخصص قرآنی در این باره ادامه دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: حقیقتاً چنانچه بخواهیم در کشور به مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی بپردازیم، راهش همین است که اهتمام بیشتری در زمینه ترویج معارف قرآنی و بازگشت به سبک زندگی دینی و قرآنی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که در رابطه با آموزش های قرآنی ، نگاه به ارتقای سطح کیفی همواره مدنظر بوده است، ابراز داشت: ما باید به سمت کاربردی تر کردن آموزش ها حرکت کنیم که برگزاری کارگاه های سبک زندگی قرآنی دقیقاً با همین هدف است و البته مهم این است که خود مربی و مبلغ و استاد قرآنی قبل از دیگران، سبک زندگی اش برگرفته از معارف ناب قرآن و عترت باشد تا بتواند به خوبی بر اقشار دیگر جامعه تاثیر لازم را بگذارد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha