چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی-مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادبیگی گفت: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که دین را به زبان روز به جامعه معرفی می کند و خود را موظف می‌داند که با منطق، استدلال، متانت و بر اساس اصول دینی به آن شبهه پاسخ بدهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وعد مرادبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، با اشاره به شاخصه‌های و مؤلفه‌های شکل‌گیری حوزه انقلابی، اظهار داشت: حوزه انقلابی، حوزهای است که به روز و جهادی عمل میکند و در تمام عرصههایی که مربوط به آن است، تکلیف مدارانه وارد میشود.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: اگر بحران فکری در جامعه ایجاد میشود، حوزه انقلابی برای جواب دادن به این بحران فکری پیش قدم است، اگر شبههای پیش میآید، حوزه انقلابی خود را موظف میداند که با منطق، استدلال، متانت و بر اساس اصول دینی به آن شبهه پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی، حوزهای است که دین را به زبان روز به جامعه معرفی و ابعاد آن را بر اساس تحولات روز و مخاطبان بیان میکند، افزود: طلبهها در حوزه انقلابی تمام تلاش خود را به کار میگیرند که تحصیلات خود را به بهترین نحو به پایان برسانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادبیگی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید اخلاقی را به جامعه معرفی کند که با سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عجین شده باشد و خود را موظف میداند که به این اخلاق مزین باشد، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی حوزهای است که با تفکر و فرهنگ مقاومت در حوزه نظام سلطه خود را نشان میدهد.

وی افزود: در خصوص دفاع از حرم میبینیم که بسیاری از طلبههای ما به شهادت رسیدند. در ارتباط با فرهنگسازی مقاومت در منطقه، حوزه انقلابی باید نقش خود را ایفا کند، بنابراین حوزه انقلابی حوزهای است که در مسیر نظام ولایی و فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به مهمترین وظایف و نقش روحانیت در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: ما موظف هستیم که اصول انقلاب را با نوشتهها، رفتار و گفتار خود حفظ و تقویت کنیم. جشن چهل سالگی انقلاب، جشنی است که سبب نا امیدی دشمن و موجب خوشحالی دوستان ما در منطقه و جهان میشود؛ بنابراین ما باید از تمام دستاوردهای حوزه علمیه و فرهنگ ایثار و شهادت محافظت کنیم. ان شاءالله خداوند ما را یاری کند که هم بتوانیم در تقویت حوزه انقلابی و هم حرکت در این مسیر موفق باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha