پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
همکاری حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۶ طلبه وظیفه در آموزش و پرورش استان جهت خدمت در امور قرآنی، نماز و عترت جذب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان، در دوره آموزشی طلاب وظیفه شمال‌غرب کشور از اجرایی شدن طرح طلاب وظیفه در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد و گفت: حضور روحانیون در دستگاه آموزش و پرورش کارکردها و تاثیرات بسزایی دارد.

وی افزود: در راستای ارتقای باورهای دینی و عمش بخشیدن به مسائل اعتقادی و مذهبی دانش‌آموزان، حضور روحانیون مجرب و متعهد در آموزش و پرورش ضروری بوده و نقش‌آفرینی روحانیون در این زمینه تاثیرگذار می‌باشد.

دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، بیان داشت: در راستای حضور روحانیون در مدارس، با اخذ مجوز و موافقت از مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ۲۶ طلبه وظیفه را جهت خدمت در حوزه امور پرورشی و قرآن، عترت و نماز جذب و به کار گرفته است.

علمی در زمینه فرایند جذب طلاب گفت: بعد از ابلاغ سهمیه استان طبق هماهنگی با حوزه های علمیه و فراخوان عمومی روحانیون به دبیرخانه کمیته همکاری های استان در معاونت پرورشی و فرهنگی مراجعه و ضمن تکمیل فرم ثبت نام با توجه به امتیازات تعیین شده اولویت بندی شده و به گزینش معرفی و استعلام شدند و بعد از ایجاد کد کارگزینی و امور اداری و دریافت حکم اعزام از حوزه های علمیه استان؛ طلاب به آموزش و پرورش مناطق محروم معرفی و شروع به کار کردند.

وی اضافه کرد: برای توجیه طلاب وظیفه با حساسیت ها و وظایف حوزه کاری نشستی با حضور معاونت پژوهش و برنامه ریزی، معاونت پشتیبانی به میزبانی معاونت پرورشی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی برگزار و مشکلات طلاب احصاء گردید و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: روحانیون علاقمند برای سپری کردن دوران خدمت مقدس سربازی باید دارای مدرک سطح یک حوزوی بوده و علاوه بر آن باید ۵۴ ساعت دوره های تخصصی خاصی را که شامل سرفصل های آشنایی با اهداف دوره های تحصیلی و مرور کتاب های درسی آشنایی با شرح وظایف و ماموریت های حوزه پرورشی، آشنایی با آیین نامه اجرایی مدارس و نیز فضای مجازی آسیب ها و فرصت ها، نحوه پاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان، آشنایی با روانشناسی کودک و نوجوان ،آشنایی با سند تحول بنیادین را گذرانده باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha