پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ آیت الله طه محمدی با تاکید بر این که کشورهای اروپایی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و در رتبه اول «قساوت» قرار دارند، گفت: آنها همه جنگ های جهانی را شروع کرده اند و اگر روزی سومین جنگ جهانی نیز آغاز شود، مطمئنا نقش اصلی را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، بعد از ظهر امروز در درس اخلاق مدیران استان همدان با اشاره به ویژگی های انسان عاقل، گفت: اگر کسی از نعمت عقل محروم باشد یعنی از دنیا چیزی متوجه نشده است.

نماینده ولی فقیه در همدان، بسیاری از مشکلات جهان را ناشی از بی عقلی دانست و گفت: اگر در جهان امروز عقل حاکم بود، شاهد این همه جنایات و مشکلات نبودیم.

آیت الله طه محمدی با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی، یادآور شد: در دانشگاه های دنیا هزاران رشته علمی آموزش داده می شود، اما در هیچ کجای دنیا شما نمی توانید رشته ای را نام ببرید که به انسان عقل دهد.

وی تصریح کرد: هر دانشی که عقل پشتوانه آن نباشد، نتیجه اش خوار شدن دانش و جهل است، همانند دنیای امروز که با وجود علم و دانش فراوان اما وضعیت هر روز بدتر از دیروز می شود.

امام جمعه همدان افزود: اگر عقل نباشد حاصل کار به وجود آمدن انسان هایی همچون صدام و ترامپ خواهد بود که مایه ننگ بشریت می باشند.

وی با بیان این که کشورهای اروپایی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، اظهار داشت: با وجود آن که جمهوری اسلامی به همه آنچه متعهد شده بود، عمل کرد، اما نه تنها آمریکا، بلکه اروپا نیز بر عهد خود نماند و عهد شکنی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: از نظر قساوت، کشورهای اروپایی در جایگاه اول قرار دارند، چرا که همه جنگ های جهانی را آنها شروع کرده اند و اگر روزی سومین جنگ جهانی نیز آغاز شود، مطمئنا آنها نقش اصلی را خواهند داشت.

وی در پایان یادآور شد: به این دلیل به انگلیس روباه پیر گفته می شود که تمام اختلافات دنیا توسط انگلیسی ها طرح ریزی می شود و آمریکا نیز از آنها حیله و مکر را یاد گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha