جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: اگر می خواهید اثرگذار باشید و جوان را جذب کنید، باید احساسی باشید و طوری عمل کنید جوان و نوجوان از نزدیک شدن به شما احساس ترس نکند؛ باید سعی کنید رابطه دوستی و رفاقت با دانش آموز برقرار کنید و اگر رابطه دوستی برقرار شد، هدایت حتمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نبوی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران و مبلغین طرح امین که در خانه معلم استان قم برگزار شد، گفت: در آموزش و پرورش سن دانش آموزان به گونه ای است که بسیار علاقه مند به دوست یابی هستند یعنی نسبت به یکدیگر نوعی عاطفه و محبت دارند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: اگر مبلغ بخواهد اثرگذار باشد، باید به رفتار جوانان اهمیت دهد و بتواند با آنها دوست و رفیق شود.

وی عنوان کرد: قرآن هم اشاره می کند «دوست خوب و بد می تواند در سعادت و شقاوت فرد اثرگذار باشد»؛ به همین دلیل مُبلغ باید دوست دانش آموز باشد تا بتواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه هر کسی در حد انداز توان فکری باید خدا را درک کند و بفهمد گفت: قرآن می فرماید: «باید از راه حکمت خدا را خواند»؛ معنای حکمت آن است که باید حرفی زده شود که در آن خللی نباشد؛ به همین دلیل اگر پیام رسانی و ارتباط با نوجوان در بستر احساس عمل نشود، حکمت اثرگذار نخواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان کرد: اگر می خواهید اثرگذار باشید و جوان را جذب کنید، باید احساسی باشید و طوری عمل کنید جوان و نوجوان از نزدیک شدن به شما احساس ترس نکند؛ باید سعی کنید رابطه دوستی و رفاقت با دانش آموز برقرار کنید و اگر رابطه دوستی برقرار شد، هدایت حتمی است.

وی عنوان کرد: زمانی که بسترسازی از ناحیه احساس اتفاق افتاد، هدایت و جذب نوجوانان اتفاق می افتد.     

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: نباید با حرف های تند، زننده و نیش دار و رفتارهای نامناسب با دانش آموزان، آنها را از خود و دین برانیم.

معاون تبلیغ وامور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: نوجوان و دانش آموز با فحش و بد رفتاری هدایت نمی شود؛ توهین کردید، توهین خواهی شد.

وی عنوان کرد: فحش دادن مطرود است و همین فحش دادن هدایت عقلانی در بستر احساس را از بین خواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به خطر فضای مجازی گفت: رهبر انقلاب فرمودند: «فضای مجازی قتلگاه نوجوانان است»؛ در گذشته اصلا بحث مسائل جنسی نبود، الان با وجود فضای مجازی جوان امروز درگیر بسیاری از مسائل جنسی و غیره هستند؛ این فضا با نشر شبهات در موضوعات مهدوی، عاشورا و ... حتی می تواند ذهن ناپخته جوان امروزی را گمراه و منحرف کند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: روایت می فرماید: «از رفیق بد و شرور دوری کنید چون باعث انحراف می شود»؛ وقتی رفیق بد اینگونه است، فضای مجازی به مراتب بدتر از رفاقت با دوست بد است.

وی عنوان کرد: کسی نمی گوید درب فضای مجازی را ببندید؛ بلکه باید کنترل شده باشد و طوری نباشد هر چیزی در اختیار هر نوجوان و جوان قرار گیرد.  

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: ما شیعیان رهبرمان امام حسینی است که در کشور هند روز عاشورا برای همه حتی بت پرستان تعطیل است؛ چون امام را اسطوره در تاریخ بشریت می دادند و همین امام نقطه کانونی برای مبارزه با ظلم شده است ولی در همین فضای مجازی علیه عاشورا حرف هایی مطرح می شود که باعث انحراف هر جوان مسلمانی خواهد شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به مطالعه طرح تربیتی از سوی مبلغان افزود: مبلغین نباید از مطالعه این طرح مهم لحظه ای غفلت کنند؛ مبلغ برای اثرگذاری باید با این طرح بدرستی آشنا باشد.

وی عنوان کرد: از دیگر موارد اثرگذاری در امر تبلیغ توجه به اهمیت تبلیغ در مدارس امین است؛ مبلغی موفق است و می تواند جوان و نوجوان را جذب کند که درامر تبلیغ و پیام رسانی درست و صحح عمل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: مبلغی موفق است که نسبت به اتفاقات و حوادث هوشیار بوده و با بصیرت عمل کند و آگاهی از روحیه جوانان داشته باشد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha