شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه خانواده ها باید زیرساختهای آشنایی بیشتر فرزندان خود را با کتاب قرآن فراهم آورند، افزود: خانواده ها اگر می خواهند که در این دنیای پرهیاهو فرزندانی صالح و رستگار داشته باشند باید آنان را به سمت قرآن دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، ظهر امروز در جمع دانش آموزان فعال قرآنی شهر سنندج، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما مسلمانان داشتن کتاب بزرگ و زندگی ساز قرآن کریم می باشد.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: با وجود داشتن این گنجینه ارزشمند باید امروز مسلمانان در جهان آقایی کنند، ولی باید اذعان کرد که اینگونه نیست.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: اگر ما مسلمانان به صورت کامل و دقیق در قرآن کریم تدبر می کردیم و آن را سرلوحه زندگی خویش قرار می دادیم، بی شک هیچ مشکلی در کشورهای اسلامی وجود نداشت.

کریمی مقدم با اشاره به اینکه ترس دشمنان از نزدیک شدن مسلمان و انس با قرآن کریم است، گفت: دشمنان با استفاده از هر وسیله ای به دنبال این نیت هستند که همه ما را از کتاب قرآن و سنت رسول الله(ص) دور سازند و برای این کار در سالهای اخیر برنامه های بسیاری در منطقه و جهان اسلام پیاده نموده اند که نمونه بارز و مبرهن آن تشکیل و ایجاد گروه های تروریستی و جنایتکار همانند داعش و... است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان افزود: راز موفقیت یک مسلمان حرکت در صراط مستقیم یعنی حرکت در مسیر فرمایشات و فرامین خداوند متعال است، یکی دیگر از ملزومات جامعه اسلامی رجوع به علما و بزرگان دین در مسایل گوناگون است.

 کریمی مقدم با تاکید بر اینکه در سال های اخیر دشمنان تلاش های بسیاری برای تخریب چهره علمای دین اسلام به ویژه علمای شیعه داشته اند، گفت: تخریب چهره اسلام و علمای دینی کار و پدیده ای جدید از سوی دشمنان اسلام نیست و تاریخ 1400 سال دین خدا نشان می دهد که همواره دشمنان به دنبال تضعیف بزرگان دین بوده اند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه خانواده ها باید زیرساختهای آشنایی بیشتر فرزندان را با کتاب قرآن فراهم آورند، افزود: خانواده ها اگر می خواهند که در این دنیای پرهیاهو فرزندانی صالح و رستگار داشته باشند، باید آنان را به سمت قرآن و اهل بیت علیهم السلام سوق دهند، زیرا تنها راه رستگاری بشر در همین موارد خلاصه می شود.

 کریمی مقدم در پایان بیان داشت: از مسئولان و متولیان فرهنگی و دینی استان کردستان درخواست داریم که توجه بیشتری به مسایل دینی و خانه های قرآنی و محافل مذهبی داشته باشند، تا شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی، رفتاری و فرهنگی در جامعه و محیط پیرامون باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha