جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده افراد ربوده شده شیعیان پاکستان دست به اعتصاب غذا زدند

حوزه/ جمعی از خانواده های شیعیان ربوده شده پاکستان در اعتراض به ربوده شدن بی ‌دلیل و غیرانسانی شیعیان در پاکستان در جلوی باشگاه مطبوعاتی کراچی پاکستان دست به اعتضاب غذا زدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعی از خانواده های شیعیان ربوده شده پاکستان در اعتراض به به ربوده شدن بی‌دلیل و غیرانسانی شیعیان در پاکستان در جلوی باشگاه مطبوعاتی کراچی پاکستان دست به اعتضاب غذا زدند.

راشد رضوی سخنگوی سازمان افراد ربوده شده شیعه و فعال حقوق بشر در پاکستان در سخنرانی خود در جمع خانواد های افراد ربوده شده گفت: این تظاهرات و اعتراض پایان نخواهد یافت تا تمام شیعیان ربوده شده به خانه هایشان برگردند و ما در سراسر پاکستان تظاهرات خواهیم کرد.

وی افزود: عمران خان نخست وزیر پاکستان قبل از روی کار آمدن به ما قول داده بود که پس از به دست گرفتن دولت درمورد افراد ربوده شده پیگیری جدی کرده و همه را آزاد خواهد کرد اما پس از روی کار آمدن عمران خان تا کنون هیچ کاری درمورد این مسئله انجام نشده و وی در مورد این مسئله حساس سکوت کرده است.

وی در ادامه افزود: برای خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر شرم آور است که خودش وزیر حقوق بشر باشد و دخترش برای آزادی افراد ربوده شده جلوی مجلس ملی در تظاهرات شرکت کند.

این فعال حقوق بشر گفت: پدران و اجداد ما پاکستان را پس از تقدیم قربانیان فراوان به دست آوردند و ما نیز برای پیشرفت این کشور جان و مال دادیم، اما متاسفانه ما را بدون هیچ جرمی دستگیر می کنند و رئیس سابق دادگاه عالی پاکستان برای آزادی افراد ربوده شده ما هیچ کاری انجام نداد و اکنون از رئیس جدید دادگاه عالی انتظار داریم که در مورد این مسئله حساس با جدیت پیگیری کند.

وی در ادامه گفت: ما بزرگ شده ی مکتبی هستیم که جلوی ما 100 جنازه برادرانمان هم باشد شعار پاکستان زنده باد سر می دهیم و وفاداری ما نسبت به کشور بی اندازه است و همین صبر ما است که کشور را از جنگ داخلی دور نگه داشته است.

گفتنی است که از ربوده شدن برخی شیعیان چند سال می‌گذرد ولی هنوز خبری از آنها به دست نیامده است و دولت پاکستان حاضر به پاسخگویی در مورد وضعیت آنان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha