جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز زنان با حجاب کامل در فعالیت های اجتماعی حضور دارند و اگر احیانا در جایی هم چند دختر بدحجاب به دلیل غرور جوانی و خودنمایی مشاهده می شوند، نباید عصبانی شد، بلکه باید با امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت کردن آنها را به مسیر صحیح برگرداند. البته اگر درجایی عده ای با هنجارشکنی موجب بی احترامی به مقدسات شوند، باید با آنها برخورد جدی و قانونی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فداکاری ایثارگران و امت شهید پرور ایران به رهبری امام خمینی(ره) را موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: علیرغم حمایت هایی استکبارجهانی و بلوک شرق و غرب از رژیم پهلوی، امام راحل بر اساس تکلیف شرعی، با پشتیبانی آیت الله بروجردی(ره)، علما و روحانیون مبارزه با نظام طاغوت را در سال 41 شروع کرد.

 

لزوم معرفی دستاوردهای انقلاب در قالب های هنری

وی به آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طی چهل سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: دستاوردهای انقلاب باید برای جوانان، دانشجویان و دانش آموزانی که انقلاب، امام و دفاع مقدس را ندیده اند، در قالب های هنری به ویژه فیلم و سریال تبیین شود.

آیت الله نمازی به دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب، کارهای خلاف شرع عادی بود، افراد بی بند و بار در خیابان ها عربده می کشیدند، مصرف مشروبات الکلی در رستوران ها عادی بود، و ...، اما امروز فرهنگ اسلامی جایگزین بی بند و باری شده است.

 

با هنجار شکنان برخورد قانونی شود

وی با اشاره به جایگاه زنان، گفت: امروز زنان با حجاب کامل در فعالیت های اجتماعی حضور دارند و اگر احیانا در جایی هم چند دختر بدحجاب به دلیل غرور جوانی و خودنمایی مشاهده می شوند، نباید عصبانی شد، بلکه با امربه معروف و نهی ازمنکر و نصیحت کردن باید آنها را به مسیر صحیح برگرداند. البته اگر درجایی عده ای باهنجارشکنی موجب بی احترامی به مقدسات شوند، باید با آنها برخورد جدی و قانونی شود.

امام جمعه کاشان، ترویج فرهنگ قرآن در جامعه را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: در زمان رژیم پهلوی قرآن در مدارس و دانشگاه ها جایگاهی نداشت و دانش آموزان اجازه قرائت قرآن را نداشتند، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ضمن اینکه در سراسر کشور میلیون ها دانش آموز حافظ قرآن شده اند، درخارج نیز قاریان قرآن کشورمان در رشته های مختلف گوی سبقت را از کشورهای دنیا ربوده اند.

 

دمیدن روح غیرت و شجاعت در نسل جوان به برکت انقلاب

وی، دمیدن روح غیرت و شجاعت در نسل جوان را از دیگر دستارودهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: زمان شاه جوانان و نوجوانان به دلیل عدم آموزش، به مسائل معنوی و ارزشهای دینی اسلامی توجه نمی کردند، ولی جوانان امروز کشورمان غیرتمند هستند و اگر چنانچه در گوشه ای از کشورهای دنیا مظلومی مورد ظلم واقع شود، آنها واکنش نشان می دهند.

آیت الله نمازی به واکنش جوانان کشورمان به بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی در آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: واکنش ملت ایران در مقابل بازداشت غیرقانونی 11 روزه خانم مرضیه هاشمی ستودنی است.

 

صدور فرهنگ انقلاب

عضو جامعه مدرسین حوزه، صدور فرهنگ انقلاب را از دستاوردهای معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: قبل انقلاب کسی جرات نداشت در برابر ابرقدرت های شرق و غرب عرض اندام کند، ولی امروز ملت های اسلامی برای استقلال خواهی با الگوبرداری ازانقلاب اسلامی ایران علیه استکبار جهانی و صهیونیست غاصب قیام کرده اند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی روحیه آزادگی، مردانگی، شجاعت، شهامت و نترسیدن در وجود ایرانیان نهادینه شد، اظهار کرد: جوانان فلسطین، اردن، مصر، لبنان، عراق و... با الگوبرداری از روحیه آزادگی جوانان کشورمان، علیه استکبار و دشمنان اسلام قیام کرده اند.

 

انقلاب اسلامی روحیه شجاعت را به خارج از مرزهای ایران صادر کرد

نماینده ولی فقیه در کاشان، حزب الله لبنان و نهضت فلسطین را مولود انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران روحیه شجاعت، مردانگی و شهامت را به خارج از مرزهای کشورمان صادر کرد .

آیت الله نمازی با بیان اینکه به اذعان قدرت های بزرگ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای قدرتمندترین رهبر جهان است، به برکات دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هرچند در دوران دفاع مقدس زیرساخت ها تخریب و جوانان زیادی را از دست دادیم، ولی مردان بزرگی همچون سردار سلیمانی را به دست آوردیم.

امام جمعه کاشان، انقلاب اسلامی ایران را نعمتی آسمانی و الهی دانست و گفت: مردم و مسئولان باید ضمن شکرگزاری این نعمت الهی، در جهت حفظ و نگهداری آن تلاش کنند و از هر عملی که موجب تضعیف نظام اسلامی ایران می شود، پرهیز کنند.

 

نباید اجازه داده شود عده ای در فقر مطلق باشند

نماینده ولی فقیه درکاشان با ابراز تاسف از اینکه در دایره جغرافیای جمهوری اسلامی ایران، عده ای با اختلاس، به اموال بیت المال تعرض می کنند، گفت: هرچند قوه قضاییه دراین زمینه با سرکوب کردن اختلاس گران خوب عمل کرده، ولی نباید اجازه داده شود عده ای در فقر مطلق و عده ای هم با سرقت اموال مردم در اوج قدرت  و مادیات قرارگیرند.

 

لزوم حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن

آیت الله نمازی در پایان بر  بر لزوم حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha