جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اخلاق

حوزه/ رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره شماره اخیر فصلنامه اخلاق گفت: شماره ۵۳ فصلنامه اخلاق چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان با بیان این که فصلنامه «اخلاق» توسط پژوهشکده الهیّات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان آماده و چاپ می‌شود، گفت: این فصلنامه دارای رتبه علمی ترویجی است.

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان هدف از انتشار فصلنامه اخلاق را تولید و توسعه دانش در گستره اخلاق و خانواده و ارایه و نقد مطالعات نظام مند اخلاق پژوهان حوزه و دانشگاه بیان کرد و افزود: همه توان نیروهای فکری و عملی این فصلنامه، توسعه روش شناسی اخلاق متناسب با نیازهای پژوهشی جهان معاصر، احیاء تراث در زمینه اخلاق و طرح اخلاق کاربردی خواهد بود.

وی با بیان این که شش مقاله در این شماره به چاپ رسیده است، اظهار داشت: «نقش مادر در شکل گیری وجدان اخلاقی»، «اخلاق جنسیتی از دیدگاه اسلام و رابطه آن با نسبیت اخلاقی»، «تأملی درباره جایگاه و مؤلفه های تربیت اخلاقی کودکان در خانواده بر اساس دیدگاه امام علی علیه السلام»، «مطالعه کیفی شیوه های فریبکاری رسانه و آثار آن در خانواده»، «چرا من باید اخلاقی باشم؟»، «آیا رذایل مهلک اند؟» عناوین مقاله های چاپ شده در این شماره از فصلنامه را تشکیل می دهند.

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با دعوت از استادان، محققان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و مؤسسات و مراکز وابسته برای ارسال مقالات پژوهشی در موضوعات اخلاق و دین و موضوعات مرتبط، فصلنامه را در تحقق به اهداف خود یاری رسانند.

وی، رویکرد فصلنامه را ناظر به مباحث اخلاق کاربردی  با تاکید به مباحث خانواده دانست و اذعان داشت: مقاله ارسالی باید پژوهشی، گویای نوآوری در مسائل اخلاق و حوزه های مرتبط به ویژه اخلاق اجتماعی باشد.

حجت الاسلام احمدیان در پایان گفت: علاقه مندان برای تهیه و مطالعه نسخه الکترونیک نشریه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha