جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حوزه/ عضو شورای علمی و برنامه ریزی نخستین همایش امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با بیان اینکه یکی از سیره‌های امام رضا(ع) گفت‌وگو با اندیشمندان ادیان مختلف و ارتباط با نخبگان و اندیشمندان ادیان دیگر بوده است، گفت: مناظرات علمی این امام همام همواره مورد توجه علما و اندیشمندان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، در نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حضور امام رضا(ع) در ایران اسلامی منشأ خیرات و برکات فراوانی شده است، این سفر گرچه تحمیلی بود، اما با عنایت و هدایت‌گری این امام همام به فرصت مبدل شد.

عضو شورای علمی و برنامه ریزی این همایش با بیان این که حضور و مرقد ایشان منشا آثار و برکات فراوانی بوده است، تصریح کرد: امروز در همایش امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان تشکیل مجموعه آستان قدس رضوی از مهم‌ترین برکات سفر امام رضا(ع) است و  این مکان فرهنگی، مذهبی و علمی ملجاء ارادتمندان و عاشقان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی، ظرفیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی دارد که کتابخانه مرکزی و بیست کتابخانه وابسته دیگر با بیست میلیون عضو و بیش از 4 میلیون کتاب، مجموعه‌های دانشگاهی اعم از دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بنیاد فرهنگی رضوی و... بخشی از برکات و دستآوردهای این مجموعه مبارک است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان این که ۵۰ هزار خادم به صورت افتخاری و با نام امام علی بن موسی الرضا(ع) در این آستان نورانی مشغول خدمت به زائران هستند، خاطرنشان کرد: فرصت جدیدی در دوران تولیت آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای توسعه فرهنگ خادم و خدمت ایجاد شد و این «توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم» منشا برکات فراوانی قرار گرفت.

عضو شورای علمی و برنامه ریزی این همایش با بیان این که امروز 200 هزار داوطلب مردمی در قالب اساتید حوزه و دانشگاه، نوجوانان و هنرمندان در عرصه‌های مختلف با عنوان خادمیاری خدمت می‌کنند، خاطر نشان کرد: این جاذبه یکی از جلوه‌ها، آثار و برکات حضور امام رضا(ع) در ایران و اثرات خیر حضور ایشان برای بشریت و انسانیت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیره‌های امام رضا(ع) گفت‌وگو با اندیشمندان ادیان مختلف و ارتباط با نخبگان و اندیشمندان ادیان دیگر بوده، گفت: مناظرات علمی این امام همام همواره مورد توجه علما و اندیشمندان است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در دوره مدیریت جدید مجموعه آستان قدس رضوی و در سه سال اخیر، با تأسی از سیره حضرت رضا(ع) و براساس منشور هفت گانه رهبری، در حوزه فرهنگی ارتباطات مناسبی با رهبران و نخبگان مذهبی برقرار شد که برگزاری این همایش نیز در همین راستا صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد با بیان این که این همایش با هشت پیش همایش، چهار همایش در داخل و چهار همایش در خارج تدارک دیده شده است، حوزه علمیه خراسان، دانشگاه امام رضا(ع)، دانشگاه فردوسی، دانشگاه تهران، دانشگاه ادیان و مذاهب، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه الزهرا، مرکز بین الملل آستان قدس و جامعه المصطفی را از نهادهای همکار عنوان کرد.

وی با بیان این که از یکایک خواهران و برادران که برای احیا یکی از جلوه های سیره حضرت رضا(ع) و انعکاس آن کوشیدند سپاسگزارم، ابراز کرد: امیدواریم این همایش آغاز مبارکی برای آن باشد تا آوای توحید و خداپرستی را در دنیا منعکس کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha