پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
لئوبوکاردی

حوزه/ سفیر واتیکان با بیان اینکه گفتگو خدمت واجب به بشریت است و اگر به نحو احسن انجام گیرد موجب درک متقابل و توافق ما بین مولفه های متعدد جامعه می‌شود، گفت: پیروان ادیان توحیدی در ارزش های مذهبی با پیروان سایر ادیان سهیم هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، اسقف اعظم لئوبوکاردی سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران، در نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در تالار قدس حرم مطهر رضوی، با بیان این که یکی از چشمگیرترین حرکات در تاریخ گفتگوی بین اسلام و مسیحیت نشستی بود که با حضور قرانسیس آسیزی قدیس و سلطان مصر برگزار شد، گفت: این رویداد حاکی از خط سیری است که از آن برای درک و توافق بین شرق و غرب استفاده شد.

وی با بیان اینکه گفتگوی بین ادیان برای کلیسای کاتولیک یک باید است، افزود: کلیسا خواهان ادامه رابطه با پیروان همه ادیان است و از گفتگویی که بر مبنای احترام نسبت به کرامت انسان بنا شده باشد، استقبال می کند.

سفیر واتیکان با بیان این که گفتگو یک خدمت واجب به بشریت است و اگر به نحو احسن انجام گیرد موجب درک متقابل، احترام صلح و توافق ما بین مولفه های متعدد یک جامعه می‌شود، خاطر نشان کرد: ما پیروان ادیان توحیدی در ارزش های مذهبی با پیروان سایر ادیان سهیم هستیم و خود را به برکت این ایمان مشترک به خداوند نزدیکتر می یابیم.

وی دعای روزه، خیرات و شفقت نسبت به ضعفاء را ارزش های مشترک میان مسلمانان و مسیحیان ذکر کرد و گفت: می توانیم بگوییم که وجود انسان طریقت همه ادیان بوده و ایمان میراثی است که در اختیار همه بشریت قرار گرفته است.

لئوبوکاردی با بیان این که این یک همکاری با اهمیتی است که می توانیم در بنا کردن صلح موفق عمل کنیم، اظهار کرد: برای فائق آمدن بر خشونت و ایجاد مودت و ترویج صلح و عدالت باید با یکدیگر همکاری کنیم که این امر از طریق گفتگو محقق می شود و ضروری است تا وارد یک ارتباط مثبت با دینداران سایر ادیان شویم، زیرا آنان همسایگان ما هستند و عناصر مشترک دینی و نگرانی های مشترک ما را موظف می کند تا پیوندهای همواره صمیمی تری را بر پایه ارزش های اخلاقی در سطح جهانی بنا نهیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha