شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
واعظی

حوزه/ مشاور ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که حضرت رضا(ع) الگوی کامل گفتگوی ادیان محسوب می شوند، گفت: گفتگوهای ادیان آغازی در چهلمین سال پیروزی انقلاب است تا بتوان این فرهنگ مسالمت آمیز را در افق جهانی آن ترویج کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در مشهد، محمود واعظی مشاور ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در تالار قدس حرم مطهر رضوی، با بیان این که گفتگوهای بین ادیان نیازمند رعایت آداب و اصول خاصی است، گفت: با بررسی گفتگوها و مناظرات حضرت رضا(ع) با پیروان ادیان مختلف می‌توان به سیره الگویی ایشان و آداب گفت‌وگو با ادیان و مکاتب فکری دیگر پی برد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه گفتگوهای جدی، عمیق، پایدار و پیوسته با پیروان ادیان مختلف، ابراز کرد: در جهان پرآشوب امروز بیش از همیشه نیازمند گفتگوها با پیروان ادیان مختلف هستیم و همایش بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از ابتکارات و نوآوری‌های آستان قدس رضوی است تا سیره برجا مانده از امام رضا(ع) از کتاب‌ها بیرون بیاید و به جامعه جهانی عرضه شود.

واعظی با بیان این که آستان قدس رضوی باید سیره الگویی حضرت رضا(ع) را در درجه اول در همه شهرها و مجامع فرهنگی‌ کشورمان و سپس در کشورهای همسایه و جهان اسلام توسعه و ترویج کند.

وی با بیان این که حضرت رضا(ع) به عنوان بزرگ میزبان اندیشه ها و ادیان بوده و الگوی کامل گفتگوی ادیان نیز محسوب می شوند که امروز همه ما به احترام رفتار الگویی ایشان گردهم آمدیم، تا زندگی پیروان ادیان را در پرتو سیره رفتاری و اعتدالی ایشان به کاوش بنشینیم، افزود: این گفتگوها آغازی در چهلمین سال پیروزی انقلاب است، تا بتوان فرهنگ مسالمت آمیز را در افق جهانی آن ترویج کرد و به نظر باید یک دبیرخانه دائمی برای ترویج اندیشه‌های امام هشتم(ع) در طول سال فعال باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha