سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آپوستولوس

حوزه/ اسقف یونانی گفت: رهبران دینی باید به صورت آزادنه تعالیم دینی را برای پیروانشان پیاده کنند و اساسا در این راستا رهبران دینی نقش مهمی در پیاده سازی تعالیم دینی و عدالت در سطح جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پلاتون آپوستولوس، اسقف یونانی، در نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان، در تالار قدس حرم مطهر رضوی ضمن بحث در زمینه عدالت و خداشناسی گفت: همزیستی مسالمت آمیز بین انسان و خدا در سایه عدالت خداوندی امکان پذیر است که این عدالت نیز در بستر گفتگوی تمدن ها می تواند ایجاد شود.

وی با بیان این که کلیساها همواره مناطق امن در حملات تروریستی بوده اند و وظیفه دانشمندان علوم دینی آن است که برای رسیدن به حقوق بشر ایده آل تلاش کنند، تصریح کرد: عدل خداوند همراه با حکمت امکان دارد، گاهی برخی این طور احساس می کنند که عدل خداوند اجرا نشده، در صورتی که نباید از حکمت خداوند غافل شد، چون شاید حکمت برآن مقدر نشده باشد.

این اسقف یونانی ضمن اشاره به نقش های بنیادین ادیان در پیاده سازی حقوق بشری، عنوان کرد: در این زمینه مهمترین نقش را رهبران دینی دارند اما سیاست بدون دیانت در طول تاریخ چالش های زیادی را ایجاد کرده است.

پلاتون آپوستولوس با بیان این که مسئله آموزش حقوق مدنی و مسائلی از این دست در گرو آزادی دین در جوامع چند فرهنگی مطرح می شود، خاطر نشان کرد: رهبران دینی باید به صورت آزادنه تعالیم دینی را برای پیروانشان پیاده کنند و اساسا در این راستا رهبران دینی نقش مهمی در پیاده سازی تعالیم دینی و عدالت در سطح جامعه دارند.

وی با بیان این که در هر حالی خداوند متعال ضامن عدالت برای بشر مذهبی و خدا دوست می باشد، ادامه داد: بنابراین باید احترام متقابل به ادیان و عدالت در پرتو ادیان را باور داشت و در بحث ایجاد نگاه واحد به تفاوت های بین ادیان در کشورهای چند دینی، امیدواریم این کنفرانس بتواند بستر را برای نگاه واحد به مذاهب دینی ایجاد کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha