جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجفی قدسی

حوزه/ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) در بخش برادران از تاریخ دوشنبه ۱۵ لغایت ۲۱ بهمن ماه در مجتمع یاوران مهدی واقع در جمکران قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مرتضی نجفی قدسى مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر، اظهار داشت: در این دوره مسابقات ۵۱۶۹ نفر از حافظان و قاریان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که استان قم با ۱۰۵۱ نفر، استان تهران با ۸۸۴ نفر، استان اصفهان با ۶۲۸ نفر، استان خراسان رضوی با ۳۶۵ نفر، استان مرکزی با ۲۴۱ نفر، استان خوزستان با ۲۲۲ نفر و استان زنجان با ۲۰۱ نفر به ترتیب بیشترین شرکت‌کنندگان را دارا هستند.

وی افزود: تعداد ۵۴۸ نفر از شرکت‌کنندگان این مسابقات از اتباع غیرایرانی از ۱۹ کشور جهان هستند که البته بیشتر آنها از برادران افغانستانی، پاکستانی و عراقی ساکن در جمهوری اسلامی ایران هستند و مابقی هم از اتباع کشورهای هند، تاجیکستان، نیجریه، لبنان، عربستان، فرانسه، سوریه، ساحل عاج، آذربایجان، یمن، اوگاندا، چاد، بحرین، بریتانیا، آلبانی و آفریقای مرکزی می‌باشند.

وی گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ۱۰ جزء، ترتیل‌خوانی و قرائت قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای آن است که به ترتیب در رشته حفظ کل ۷۲۲ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۵۸۶ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۱۶۱۴ نفر، ترتیل‌خوانی ۱۲۴۸ نفر و در رشته قرائت قرآن نیز ۱۰۰۲ نفر شرکت دارند.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص هیأت داوری این مسابقات گفت: با توجه به اینکه این مسابقات بزرگترین عرصه رقابت‌های قرآنی در مرحله سراسری است و تاکنون چنین مسابقاتی به این گستردگی برگزار نشده است، ناچار شدیم تا گروه‌های داوری را افزایش داده به طوری که حدود ۷۰ نفر از داوران برجسته کشور در ۱۳ گروه داوری هیأت‌های داوری را تشکیل می‌دهند و علاوه بر آنها بر آنها حدود ۲۰ نفر از عوامل فنی در کنار گروه‌های داوری به پردازش نمرات و درج آنها در سیستم رایانه‌ای مسابقات اهتمام دارند و ریاست هیأت داوران را نیز استاد غلامرضا شاه‌میوه و نظارت عالى مسابقات را هم استاد شهریار پرهیزکار از داوران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بر عهده دارند.

نجفی قدسی اضافه کرد: مرحله فینال رشته‌های حفظ کل بزرگسالان و قرائت قرآن بزرگسالان که بیشترین شرکت‌کننده را داشته و دارای گروه‌های موازی داوری هستند در روز یکشنبه بیستم بهمن ماه برگزار خواهد شد و بقیه رشته‌ها فینال نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: با توجه به ازدیاد فوق‌العاده شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات و فرصت محدود زمانی برگزاری آن، ناچار شدیم برای متسابقینی که در مسابقات ادوار گذشته حد نصاب نمرات را کسب نکرده و یا جدیدالورود هستند، در كليه رشته‌هاآزمون ورودی و یا تست اولیه قرار دهیم و پس از کسب حد نصاب لازم به صحن مسابقات راه مى يابند.

وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز در ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۱ بهمن ماه در محل برگزاری مسابقات در مجتمع یاوران مهدی(عج) واقع در جمکران قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha