پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دولت موظف به اجرای قانون حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر است، اضافه کرد: هر دستگاهی که از مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخلف کند یک عمل مجرمانه را انجام داده و دادستان می‌تواند نسبت به این موضوع ورود کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی پیش از ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره)  حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خیز انقلابی و تحول‌گرایی برداشته‌شده است، اظهار کرد: اگر اهداف این ستاد دنبال شود امر به معروف و نهی از منکر در ریل اصلی خود قرار خواهد گرفت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دولت موظف به اجرای قانون حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر است، اضافه کرد: هر دستگاهی که از مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخلف کند یک عمل مجرمانه را انجام داده و دادستان می‌تواند نسبت به این موضوع ورود کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری از امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان ضمانت عملی اجرای اسلام نام برد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر قوه مجریه اسلام است که شاخصه‌های مشخصی دارد و می‌تواند اسلام را به اهداف برساند.
وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به نظام محتوایی اثربخش،  نیاز دارد که امیدواریم حوزه قم این نظام محتوایی را محقق کند و بر اساس فقه باید رویکردهای مردمی بودن در امر به معروف  و نهی از منکر به صورت ویژه دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی بر لزوم عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امر به معروف منحصر به یک ستاد نیست؛ چراکه این امر، یک واجب فوری است و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از جمله حوزه باید خود را مخاطب این ستاد قرار دهد.
وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر مأمور به نتیجه نیستیم، تصریح کرد:  این واجب دینی انسان‌ساز است و در راستای رسیدن به هدف اصلی معروفات باید به فرهنگ عمومی و منکرات به ضد فرهنگ تبدیل شود چراکه یکی از عناصر تاثیرگذار فشار اجتماعی است.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی هم‌افزایی دستگاه‌های کشور را راهکاری برای رسیدن به نتیجه دانست و مطرح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ارکان هندسه نظام اسلامی است به همین علت اجرای این واجب دینی باید از دستگاه‌ها دنبال شود.
این استاد حوزه از مقابله با جریان‌های سازمان‌یافته و کانون‌های فساد به‌عنوان یکی دیگر از رسالت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و افزود: این مجموعه‌ها غده‌های سرطانی منکرات هستند که با وجود آن‌ها نمی‌توان به ترویج معروف رسید، برای تحقق اهداف باید محیط و بستر مناسب را در جامعه ایجاد و در این راستا از برنامه‌های آستان‌های مقدس از جمله حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک الگو و معیار استفاده کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه رویکرد تحول‌گرایانه در برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: گزارش‌ها باید به صورت مستمر به مسئولان ارشد ستاد ارائه شود تا عملکرد مجموعه‌ها در هر دوره‌ای مشخص شود.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha