جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان این که دین قلبی است و اجباری نیست و انقلاب هم همین طور است و به زور نمی توان کسی را انقلابی کرد، گفت: در دنیا انقلاب ها، کودتا یا شورش است، ولی در ایران انقلابی درونی بود و برای همین ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید  یوسف طباطبایی، نژاد ظهر امروز در همایش کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: کرسی آزاد اندیشی همیشه در حوزه های علمیه بوده و در درس خارج استدلال های موافق و مخالف بیان می شود و نسبت به آن موضع می گیرند، پس این روش و منش از قبل وجود داشته است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: کرسی های آزاد اندیشی باید از مرحله درسی کنار برود، مسائل دینی در ذهن طلاب نباید متزلزل بماند و شک باید برطرف شود و نباید در ذهن ها بماند.

امام جمعه اصفهان گفت: در حال حاضر شیاطین جن و انس شک هایی تولید می کنند که باید در جایی برطرف شود و بهترین جا کرسی های آزاد اندیشی است.

وی در ادامه با بیان این که دین قلبی است و اجباری نیست و انقلاب هم همین طور است و به زور نمی توان کسی را انقلابی کرد، اظهار کرد: در دنیا انقلاب ها، کودتا یا شورش است، ولی در ایران انقلابی درونی بود و برای همین ادامه پیدا کرد.

وی افزود: اسلام فقط نماز خواندن، روزه و عبادت نیست و اگر فقط همین باشد، دشمنان و حتی آمریکا از این روش و منش متنفر نیستند. امام خمینی(ره) به ما یاد داد مسلمان یعنی یک انسان مستقل که اگر کسی با دینش مخالف بود، مقابل او بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: امام(ره) با کمک حوزه های علمیه تحول درونی در ما ایجاد کرد و گفت کافر حق ندارند بر مومنان تسلط داشته باشند و مسلمان حق ندارد این قدر بدبخت باشند که به او  بگویند گاو شیرده.

عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: عده ای همنوا با دشمن می گویند این چه انقلابی بود که گوشت گران شده، البته باید رفاه مردم فراهم شود، ولی انقلاب برای ارزانی خوراکی صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: قطار انقلاب در ریل خود حرکت می کند و به ولایت حضرت مهدی(عج) خواهد رسید؛ براساس آمار رسمی سازمان ملل ایران از نظر نفوذ جهانی هفتمین قدرت است؛ ایران از نظر قدرت نظامی یازدهمین کشور جهان است. ترامپ بارها پیشنهاد کرده که با سردار سلیمانی گفتگو کند و این یعنی قدرت.

نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود: طلبه باید به همه مسائل روز مجهز باشد، چرا که فقط احکام نماز و روزه کفایت نمی کند، طلبه ای که نتواند به مسائل روز پاسخگو باشد، بسیار ضعیف است.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha