سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
راشد

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: دختران و پسران باید خواهان یکدیگر باشند و به زور خانواده ها به ازدواج یکدیگر در نیایند، اینکه زوجین باید با یکدیگر ترکیب شوند نه مخلوط، چون مخلوط را می توان ازیکدیگر جدا کرد، اما ترکیب را جز با زور نمی شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، شامگاه یکشنبه در همایش «خانواده تراز انقلاب اسلامی» که به همت مدرسه علمیه اباصالح(عج) در مقبره علامه مجلسی برگزار شد، اظهار کرد: مرکز زندگی خانه است، خانه پناهگاه و مأمنی است برای اهل خانه و ترمیم گاه انسانی است.

وی با اشاره به اینکه اگر خانه ای بر وفق عقل و شرع نباشد کسی که از این درگاه بیرون می آید موفق نیست، ادامه داد: هرچه خرج منزل کنید یک سرمایه گذاری است و این سرمایه گذاری در زمینه تامین  آرامش و طرز زندگی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی افزود: همه اسباب و علل نمی تواند باعث خوشبختی ما بشود، برخی فکر می کنند ثروت می تواند تمام خوشبختی را برای آنها فراهم کند، به طور نمونه مهریه های سنگینی که برای ازدواج در نظر می گیرند بر اساس این طرز تفکر است.

این سخنران مذهبی با توضیح روایتی از پیامبر(ص) گفت: دختران و پسران باید خواهان یکدیگر باشند و به زور خانواده ها به ازدواج یکدیگر در نیایند، زوجین بایدب ا یکدیگر ترکیب شوند نه مخلوط، چون مخلوط را می توان ازی کدیگر جدا کرد، اما ترکیب را جز با زور نمی شود .

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی توصیه کرد: خانواده ها در تعیین مهریه به صورتی باشند که به داماد فشار اقتصادی وارد نشود؛ بهترین زنان امت حضرت رسول(ص) کسانی هستند که مهریه آنان کم باشد.

وی در ادامه بیان کرد: سه چیر نباید در خانه ها باشد، نخست ضرب و شتم و ترس؛ برخی فرزندان خود را تنبیه بدنی می کنند تا فرزندشان نماز بخواند یا درس بخواند، والدین نمی دانند که چقدر باید بابت این تنبیه ها دیه پرداخت کنند؛ خانواده ها باید عفت کلام داشته باشند همان طور که مسجد و حسینیه قداست دارد خانه هم قداست دارد .

وی ابراز کرد: خانواده محل امن است و نباید تحکم در خانه باشد، بلکه خدامحوری باید وجود داشته باشد؛ پنج چیز باید در خانه وجود داشته باشد، اولین مورد عشق و محبت بین اعضای خانواده و مورد دیگر دوستی و مودت بین زن وشوه، احترام متقابل افرادخانواده با یکدیگر و در آخر گذشت و انصاف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha