چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه متاسفانه امروزه جریانی در حال نفوذ به کشور است که نگاهشان به غرب است، گفت: نگاه و امید داشتن به غرب یک مسئله کاملا اشتباه است و جز ضرر چیز دیگری ندارد و باید روی پای خودمان بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع طلاب مدارس علمیه امام خمینی (ره) و شفیعیه استان یزد، ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اظهار داشت: طلاب و اساتید حوزه های علمیه باید زیر ساخت اصلی فکر را با ولایت و اتفاقاتی که در مسیر ظهور ولایت می افتد، آشنا سازند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی که چهل سال گذشته اتفاق افتاد با چالش های بسیاری روبه رو است، تصریح کرد: جریان های بسیاری دنبال این مسئله هستند که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را با مشکل روبه رو سازند و آن را از بین ببرند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه برخی از تاریخ شناسان مطرح غربی، اسلام را به عنوان یکی از سه دین جهانی معرفی کردند گفت: آنها گفتند که اسلام طی دو دهه و بسیار سریع تر از دیگر ادیان، جهانی و فراگیر شد و تاثیر خود را بر جهان گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی اضافه کرد: دانشمندان غربی نسبت به تاریخ اسلام به خوبی آگاه هستند و زمانی که انقلاب اسلامی روی کار آمد، هیچ کس فکر نمی کرد که دوباره این اسلام به خوبی بتواند در جهان به ظهور برسد و فرصتی برای ایفای نقش با این اثرات مثبت داشته باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام خمینی (ره) در شرایطی انقلاب را شروع کرد که هیچ کس فکر نمی کرد که یک عالم بتواند این حرکت را آغاز و به نتیجه اصلی که همان روی کار آمدن دین بود، دست یابد.

وی با بیان اینکه در آن زمان نسلی که تشنه شناخت امام بودند توسط شاگردان و بزرگان حوزه های علمیه به خوبی به مردم معرفی شدند افزود: امام برای اینکه انقلاب اسلامی به نتیجه برسد و به هدفش دست یابد از ظرفیت تاسوعا و عاشورا، علما و اندیشه های دینی به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی اظهار داشت: ایران زمانی که امام، بصیرت، آگاهی و مردم را در هشت سال جنگ تحمیلی داشت حتی یک متر از خاک کشور را به دست بیگانگان نداد و این در حالی بود که در 200 سال گذشته هر زمان جنگی رخ داد، بخش هایی از ایران جدا شد که آخرین آن هم جدا شدن بحرین بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در طول این سی سالی که رهبر معظم انقلاب کشور را مدیریت و هدایت می کنند می بینیم که کشور به خوبی در حال پیشرفت و انقلاب در حال حرکت است گفت: مسئله این است که تجربه تمدن اسلامی گذشته، دوباره در حال زنده شدن و مدیریت رسول الله دوباره در تاریخ اسلام احیاء است.

وی خاطرنشان کرد: غربی ها بر این باورند که هر گاه دین در دنیا رشد می کند، علم شکست می خورد ولی به گفته خودشان در طول این سی سال، ایرانی که هیچ چیز نداشت و مورد تاخت و تاز شرق قرار می گرفت خود را از زیر این فشار بیرون آورد و در تمامی عرصه های علمی، فناوری و غیره به خوبی به همراه دین رشد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه متاسفانه امروزه جریانی در حال نفوذ به کشور است که نگاهشان به غرب است گفت: نگاه و امید به غرب داشتن یک مسئله کاملا اشتباه است و جز ضرر چیز دیگری ندارد  و باید روی پای خودمان بایستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام انقلابش را عصر عاشورا از فیضیه و با تاسی از زینب کبری (س) آغاز کرد افزود: ما نیز امروزه با توجه به همزمانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه، باید از ولایت دفاع و این مسئولیت خود را به خوبی در این خصوص انجام دهیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha