پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی مدیرکل زندان های استان قم

حوزه/ مدیر کل زندان های استان از برگزاری کلاس های احکام و قرآن در زندان های استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی تهامی صبح امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه شکوه چهل ساله انقلاب اسلامی ایران با اشاره به چهل سالگی انقلاب اظهار داشت: در ماه های اخیر دشمنان نظام بر روی این موضوع تاکید داشتند که اجازه نمی دهند انقلاب اسلامی جشن چهل سالگی را بگیرد.

وی افزود: برخلاف تصورات باطل و غلط این یاوه گویان ایران اسلامی امروز در اوج شکوه و اقتدار قرار دارد.

مدیر کل زندان های استان قم ادامه داد: در زمان طاغوت نگاه به زندان به صورت تربیتی نبود و برخورد از نوع دیگری بود اما امروز شاهد این هستیم که نگاه فرهنگی و اخلاقی در راس کار زندان های کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: در زمان شاهنشاهی هر اتاق زندانی به گونه ای بود که فرد نتواند از اتاق خود بیرون بیاید و علاوه بر این تجهیزات حفاظتی و امنیتی شدیدی را برای مردم در نظر گرفته بودند اما امروز نگاه در زندان به صورت تأمینی و تربیتی است.

وی میزان سواد و نفوذ علمی در زمان شاهنشاهی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در زمان رژیم سابق در خراسان بزرگ تنها 3 نفر مدرک تحصیلات عالیه دانشگاهی داشت اما امروز شاهد این هستیم که میزان فارغ التحصیلان در تحصیلات عالیه دانشگاهی بی شمار است.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی ابراز داشت: امکان سوادآموزی و ارتقای تحصیلات در تمامی زندان های کشور وجود دارد و همه می توانند از این امکانات بهره ببرند.

وی با مقایسه زندان های کنونی با زندان های شاهنشاهی گفت: از نظر فیزیکی نیز زندان های ما متفاوت است و حتی غذایی که در زندان ها توزیع می شود با بررسی علمی صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تهامی افزود:  امروز آمار زندانیان نسبت به جمعیت استان پایین است و بیشتر جرائم زندانیان در سال های حمل و فروش مواد مخدر بوده است.

وی افزود: در خصوص زندانیان مهریه نیز آمار کمی داریم و ستاد دیه و سایر نهادهای در آزادسازی زندانیان مهریه نقش دارند.

مدیر کل زندان های استان به برگزاری جلسات مختلف دینی و اخلاقی در زندان های استان اشاره کرد و گفت: در تمامی زندان های استان کلاس های نماز، احکام، قرآن و معرفت دینی برگزار می شود که با استقبال خوب زندانیان نیز همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha