پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که استقلال سیاسی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بود، گفت: استقلال سیاسی یعنی ما آقا بالا سر نداریم، الان کشورهای اطراف خلیج فارس را نگاه کنید! نگاه اینها، به دهان اربابانشان است، چون از خودشان هیچ استقلالی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در ادامه سلسله همایش «انقلاب فاطمی» که عصر امروز در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد، با گرامی داشت چهلمین فجر انقلاب اسلامی، به تبیین دیدگاه قرآن درباره نعمت های مادی و معنوی پرداخت و گفت: در قرآن از اسلام، نبوت، امامت، آزادی، دفع خطر و از بین بردن دشمن به عنوان یک نعمت الهی یاد شده است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 11 سوره مبارکه مائده می فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ فَكَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ». در این آیه به یک نعمت مهم که ارتباط مستقیمی با انقلاب اسلامی دارد، اشاره شده است. در این آیه می فرماید ای مومنان به نعمتی که خداوند متعال به شما عنایت کرده است، توجه کنید و آن نعمت را همواره یاد کنیم و آن نعمت عبارت است از کوتاه کردن دسیسه و توطئه های دشمنان از سر مومنین بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: بنابراین دفع خطر یکی از بزرگترین نعمت های الهی است و ما باید ببینیم در قبال این نعمت چه وظیفه ای داریم؟ در این آیه خداوند متعال تاکید دارد دفع خطر دشمن برای شما یک نعمت است. حال آنچه خداوند به پاس این نعمت الهی از ما انتظار دارد، این است که همواره به یاد خدا باشیم و از یاد خداوند غفلت نکنیم و تقوا پیشه کنیم و در مسیر خداشناسی و تکلیف محوری و خداباوری حرکت کنیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: چنانچه مومنین در تمام کارهای زندگی شان توکل به خدا داشته باشند و خدا ترسی را در زندگی شان رعایت کنند همواره مشمول لطف و عنایت پروردگار قرار خواهند گرفت.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در روزهای مبارزات، مسجد بازار تهران پایگاه انقلاب بود و بازاریان مومن و متدین در این مسیر بسیار نقش آفرین بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان داشت: استقلال سیاسی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که نظیر آن را در دنیا کمتر پیدا می کنید. استقلال سیاسی یعنی ما آقا بالا سر نداریم، شما الان کشورهای اطراف خلیج فارس را نگاه کنید! نگاه اینها، به دهان اربابانشان است و روابط سیاست خارجی و دیگر برنامه های ملی شان را با هماهنگی ارابابانشان انجام می دهند چون از خودشان هیچ استقلالی ندارند.

وی افزود: به محض این که دول استکباری این کشورها را از یک موضوعی نهی می کنند که مثلا با جمهوری اسلامی قطع رابطه کنید یا روابط خود را کاهش بدهید سریعاً می پذیرند در حالی که مصلحت خود اینها این است که در کنار جمهوری اسلامی باشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: هم اکنون در جمهوری اسلامی تصمیم گیرنده خود مردم و مسئولین کشور هستند، بدون این که کوچکترین تاثیری از دخالت یا توصیه های دولت های خارجی داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان این که علت عصبانیت آمریکا کوتاه شدن دستش از دخالت در امور ایران است، گفت: هم اکنون پیام اهل بیت(علیهم السلام) در کشور نهادینه شده است و این موضوع برای استکبار جهانی بسیار سنگین است و از آن واهمه دارد که جمهوری اسلامی الگویی برای دیگر کشورها باشد.

وی افزود: مسئله اعتماد به نفس و تحقق شعار «ما می توانیم» از دیگر دستاورهای انقلاب اسلامی بود. در زمان طاغوت جوانان را تحقیر می کردند و این طور القاء می کردند که شما نمی توانید حتی یک سوزن بسازید! اما به برکت انقلاب اسلامی خودباوری در مردم زنده شد و هم اکنون ایران اسلامی در همه صنایع و علوم پزشکی و نظامی دارای دستاوردهای بی نظیری است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha