جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ پیش از ظهر چهارشنبه؛ خانم "جانین هنس پلاسخایرت" نماینده سازمان ملل در عراق با حضرت آیت الله سیستانی از مراجع تقلید عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امروز چهارشنبه خانم "جانین هنس پلاسخایرت" نماینده سازمان ملل در عراق با حضرت آیت الله سیستانی از مراجع تقلید عراق دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار ضمن تشکر از تلاش های سازمان ملل در کمک به مردم عراق برای عبور از مشکلات کشور تاکید کردند قانون عراق باید به دست دولت و برای همه شهروندان و ساکنان عراق بدون استثنا اجرا شود و سلاح عراق نیز فقط باید در دست دولت باشد تا در برابر تمام اقدامات غیر قانونی مانند ترورها و آدم ربایی ها بایستد و در این راه دولت باید با صرف نظر از خط مشی فکری و سیاسی جریان ها با آنها برخورد کند.

ایشان افزودند: دولت جدید عراق ماموریت های مهمی پیش روی دارد و لازم است در اسرع وقت ابتکار عمل را در دست گرفته و اقدامات مثبتی به ویژه در زمینه پرونده مبارزه با فساد و بهبود خدمات عمومی و کاستن از رنج های شهروندان به ویژه در استان بصره انجام دهد و علاوه بر این احزاب سیاسی نیز باید بدانند که اگر روش خود را در برخورد با مسائل کشور تغییر ندهند فرصتی واقعی برای حل و فصل مشکلات باقی نخواهد ماند.

این مرجع تقلید شیعه ادامه داد: عراقی ها هزینه سنگینی برای مبارزه با داعش و نابودی آنها پرداختند و در این راه شهدا و مجروحان فراوانی را تقدیم کردند و مناطق گسترده ای از عراق ویران شد و هزینه های زیادی به کشور ما تحمیل شد و اکنون ما نیازمند بازسازی مناطق خسارت دیده از جنگ و بازگرداندن آوارگان هستیم که این باید از اولویت های دولت عراق باشد، تا در پرتو  آن جلوی خطر بازگشت و رشد دوباره اندیشه افراطی در این مناطق گرفته شود و از سوی دیگر سازمان های بین المللی و کشورهای جهان نیز باید برای سرعت بخشیدن به این پروژه کمک کنند.

حضرت آیت الله سیستانی در ادامه سخنان خود بر اهمیت التزام عملی مسئولان و شهروندان به لوازم مسالمت داخلی و همبستگی اجتماعی و پرهیز از تفرقه و حفظ حقوق اقلیت های دینی تاکید کردند و افزودند: قانون باید برای تمام شهروندان بدون استثنا اجرا شود و سلاح عراق نیز باید فقط در دست دولت باشد تا در برابر تمام اقدامات خارج از چهارچوب قانون مانند ترور و آدم ربایی بایستد و مرتکبان این گونه جنایت ها را با صرف نظر از گرایش های سیاسی و فکری آنها مجازات کند.

این مرجع تقلید ادامه تاکید کرد: عراق باید روابطی خوب و سازنده بر اساس منافع مشترک با تمام کشورهای همسایه و سایر حکومت های صلح طلب داشته باشد، به گونه ای که هیچ کشوری نیز در امور داخلی عراق دخالت نکند و حاکمیت و استقلال عراق را نقض نکند و علاوه بر این عراق اجازه نخواهد داد که پایگاهی برای آسیب رساندن به کشور دیگری باشد.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» گفته بود حضور ایالات متحده در عراق برای «زیر نظر گرفتن ایران» مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha