پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حج - مکه

حوزه/ سرپرست سازمان حج و زیازت استان قم گقت: از اوایل اسفند ماه ثبت نام حج در کاروان ها انجام خواهد شد و با توجه به افزایش نرخ ارز تلاش می شود تا هزینه حج امسال زیر ۳۰ میلیون تومان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مهدی صالحی سرپرست سازمان حج و زیارت استان قم در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه شکوه چهل ساله در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت از سازمان دولتی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اداره حج و زیارت در داخل و خارج و سیاسیت گذاری های مربوطه را برعهده دارد.

وی گفت: جایگاه و اهمیت حج در جمهوری اسلامی، راهبری نظام مند حج، ساختار ستاد مرکزی اربعین، سیاست اربعین، انقلاب و احیای گفتمان زیارت، محصولات چند رسانه ای و تولید کتب، انقلاب و حج و زیارت و سرمایه های اجتماعی، انقلاب اسلامی، حج و خانواه و زنان، انقلاب  و تولید الگوی خدمات رسانی به حجاج، چالش ها و موانع حج و زیارت مطلوب در جمهوری اسلامی از جمله برنامه های غرفه این سازمان در نمایشگاه شکوه چهل ساله انقلاب است.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان قم افزود: با  توجه به تلاش مسؤلان سازمان و بعثه مقام معظم رهبری تفاهم نامه حج 98 با موفقیت و اخذ بهترین امتیازات انجام شد که در این تفاهم نامه اصل بر تکریم زائرین و امنیت حجاج بوده است؛ امسال مقرر شد تا انگشت نگاری توسط نیروهای ایرانی انجام بگیرد.

وی ابراز کرد: 70 درصد هتل ها و مسکن های زائرین برای حج تمتع اجاره و قرار داد آنها بسته شده است و از اوایل اسفند ماه ثبت نام حج در کاروان ها انجام خواهد شد و به امید خدا هزینه حج امسال با توجه به افزایش نرخ ارز زیر 30 میلیون تومان خواهد بود.

صالحی بیان کرد: از سپرده گذاران حج تمتع درخواست می کنیم با ورود  به سامانه مربوطه اطلاعات خود را به روز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال قبل 2 هزار و 500 نفر در قالب 15 کاروان از قم به حج اعزام شدند و امسال نیز تلاش می کنیم تا این مقدار را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان قم با بیان اینکه اعزام به سوریه به زودی به صورت محدود راه اندازی می شود، گفت: فرخوان پذیرش مدیران کاروان ها اغاز شده و لذا از کسانی که دارای شرایط هستند تقاضا داری مثبت نام نمایند.

شناسایی 450 متخلف زیارتی در قم

وی با بیان اینکه در استان قم 62 دفتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت وجود دارد، افزود: در استان قم از سال 82 تا کنون  450 شخص حقیقی و حقوی متخلف زیارتی شناسایی و برخورد شده است.

صالحی گفت: در اربعین امسال برای سال پنجم کنسولگری موقت عراق در قم مستقر شد و توانسیتم در این ایام 102 هزار روادید برای اربعین را صادر نماییم و در رتبه چهارم کشور قرار بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha