شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ باید طرحی عمومی برای پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تهیه و اجرایی شود؛ یکی از مشکلات ما مسئله تحرک و حرکت است و اینکه مردم، بسیاری از موارد سلامتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر اینکه علم فقه و طب در جایگاه بالاتری نسبت به دیگر علوم قرار دارند گفتند: علم طب مربوط به انسان سالم است؛ انسان اگر سالم نباشد عقل و فکر سالم ندارد و به همین خاطر کار شما بسیار مهم و ضروری است.

این مرجع تقلید با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفتند: انقلاب اسلامی سرآغاز خدمات بسیار فراوانی برای عالم بشریت بود، یکی از مسائلی که اسلام به آن عنایت ویژه دارد مسأله خدمت به مردم است، امام سجاد(ع) فرموده اند  بالاترین ترین عبادت ها خدمت کردن به مردم است.

ایشان بر ضرورت پیشگیری از بیماری در کشور تاکید کردند و گفتند: باید طرحی عمومی برای پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تهیه و اجرایی شود؛ یکی از مشکلات ما مساله تحرک و حرکت است و اینکه مردم، بسیاری از موارد سلامتی را رعایت نمی‌کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه پزشکان باید بزرگان طب خودمان را بشناسند، خاطرنشان کردند: غربی‌ها هرچه در بهداشت دارند از ما گرفتند منتهی در زمان بزرگان ما طب با خداشناسی همراه بود اما غربی‌ها طب را سکولار کردند.

ایشان با تأکید بر ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کردند: مردم باید آگاه باشند تا عادت کنند به جای مبتلا شدن به بیماری و رفتن به سراغ درمان، از بیماری پیشگری کنند، تحرک و تغذیه مناسب تأثیر ویژه ای در پیشگیری از بیماری ها دارد.

معظم له با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کردند: در هر نقطه‌ای باید سه قدرت وجود داشته باشد وگرنه زندگی با اختلال توام خواهد بود، طبیب باید فقیه، بصیر و مدیر باشد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دوره وزیر پیشین بهداشت، اظهار کردند: خدمات دوره قبل تاثیرگذار بود و یکی از آنها طرح تحول سلامت بود که باید تلاش شود این طرح عمومی باشد و تمام مردم از خدمات برخوردار باشند؛ کسی که بیمار می‌شود نباید هم غصه بیماری و هم غصه هزینه داشته باشد. طرح تحول سلامت عمومی باید در تمام کشور برقرار باشد.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha