چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
عکس

حوزه/ نشست پژوهشی"اختیارات و جایگاه رهبری در حل مشکلات کشور»، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) احمدآباد و با حضور بانوان طلبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، علی فضلی در این نشست گفت: باید توجه داشت که مقام معظم رهبری سیاست های کلان کشور را هدایت می کنند و مسئولیت خطیر ایشان صیانت از انقلاب در برابرآسیب ها و انحرافات است نه اینکه به امور اجرایی کشور اعم از وظایف دولت، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و.. رسیدگی کنند.

وی افزود: ولی به این معنا نیست که مقام معظم رهبری در برابرعملکرد مسئولین بی تفاوت باشند و واکنشی نشان ندهند، بلکه ایشان تذکرات لازم را به مسؤولین کشورمی دهند و درصورت لزوم اقدامات لازم را انجام می دهند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: با توجه به ساز و کارهای کشور رهبر نمی تواند به طور مستقیم رئیس دولت را عزل کند و عزل یک مقام کشور با در نظر گرفتن مصالح کشور و پس از حکم دیوان عالی کشور و احراز تخلف از وظایف قانونی است.

فضلی اضافه کرد: اگر مجلس به بی کفایتی مسؤولی رأی دهد، در این صورت رهبر می تواند او را عزل کند که به طور مثال عزل بنی صدر توسط امام خمینی(ره)است که وقتی بی کفایتی وی برای مجلس روشن شد، در آن موقع امام دستور عزل او را صادر فرمودند.

وی در جواب این سؤال که چرا مقام رهبری جلوی انحرافات مسؤولین را نمی گیرند و در امور کشور دخالت نمی کنند؟ گفت: کسانی که این حرف ها را می زنند جایگاه رهبری را درست نشناخته اند و وظایف هر مسئول و ارگانی را به درستی نمی دانند و یا به دنبال اغراض خاصی هستند که با این هدف شرایط کشور را بحرانی جلوه بدهند و مقصر اصلی آن را رهبر معرفی کنند.

این استاد دانشگاه در پایان به اساتید، مبلغان و طلاب توصیه کرد که هیچ گاه هیچ مطلبی را بدون تحقیق و پژوهش قبول یا رد ننمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha