جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اردوی بازخوانی پیشرفت های انقلاب روایت ایستادگی

حوزه/ اردوی بازخوانی پیشرفت های انقلاب «روایت ایستادگی» به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام مهدیان عضو شورای مرکزی خانه طلاب(مدرسه علمیه معصومیه قم)، در افتتاحیه اردوی بازخوانی پیشرفت های انقلاب «روایت ایستادگی» به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: امروز نخبگان انقلابی درگیر جنگ روایتها هستند. روایتی که محصول کار رسانه ای دشمن است و هدف آن پشتیبانی جنگ اقتصادی برای تغییر اراده و تصمیم گیری مردم است.

وی افزود: این انقلاب حفظ شده، باید بروز پیدا کند و بروز آن به اراده ای عمومی نیاز دارد که در جریان گفتمان مقاومت توسط مردم انتخاب میشود. و این انتخاب نیازمند به مقدماتی است، قطعا یکی از این مقدمات رشد دانایی مردم نسبت به داشته ها و نقصهاست.

این استاد مدرسه علمیه معصومیه قم افزود: از طرف نخبگان انقلابی به یک خیزش روایتگری نیاز داریم؛ روایت حماسه خوبان و جلودارهای امت برای بدنه مردم؛ روایت شهدا؛ روایت مجاهدان گمنامی که در جامعه زندگی میکنند و دست به حماسه می زنند؛ روایت داشته های حقیقی این مردم که مال آنهاست و خود، آنها را به دست آورده و حفظ کرده اند.

وی افزود: اندیشه مقاومت باید در این چالش پیروز شود. راه پیروزی در این جنگ روایتگری، این است که نخبگان انقلابی صحنه را درست دریابند و آن را ببینند، مأموریتی که امروز با اسلام ناب و مکتب امام باید حل کنیم این است به گونه ای در جنگ روایتها وارد شویم که خروجی نهایی این حرکت و نهضت عمومی، تغییر اراده عمومی مردم باشد، اگر اراده عمومی به نفع جریان مقاومت تغییر کند به این معنا خواهد بود مقاومتی که به صورت واقعی در جان این ملت وجود دارد و دستاورد انقلاب است، در عالم و نزد خود ملت نیز بروز و ظهور خواهد یافت.

حجت الاسلام مهدیان گفت: چالش امروز کشور چالشی واقعی نیست، بلکه چالشی ذهنی است، این چالش ذهنی باعث می شود که مردم و مسئولین و نخبگان دارایی های انقلاب و ظرفیت های کشور را نبینند.

وی ادامه داد: این چالش ذهنی نتیجه سیطره روایت دشمن در حوزه رسانه ای است، البته بیماری های دیرپای فرهنگی و دانشی نیز در این میان نقش دارند. به نظر میرسد راه چاره، روشنگری صحنه، آن هم در بستر روایت انقلاب است.

حجت الاسلام مهدیان در پایان گفت: اساسا در دوران سیطره شیطان راه حل، خلق حماسه و روایت آن است. کاری که معصومین ما به خصوص کسانی که بیشتر با سیطره دشمن مواجه بوده اند، انجام میدادند. زمانی که جامعه دینی دچار قعود و غفلت و مرگ است، روایت حماسه های خرد لازم است. روایت حماسه ها راهکاری کلیدی است؛ با این توضیح که می تواند به صورت نماد و نمود حماسه انقلابی مردم ایران تقریر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha