جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی ایران در کابل بررسی شد

حوزه/ همایش «دستاوردهای چهل ساله پیروزی انقلاب اسلامی ایران» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کابل افغانستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر، با همکاری و مشارکت نمایندگی جامعةالمصطفی (ص) العالمیه در کابل و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل همایشی علمی با عنوان «دستاوردهای چهل ساله پیروزی انقلاب اسلامی ایران» طی روز یکشنبه 21 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات جامعةالمصطفی (ص) العالمیه برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای گروه تواشیح محمد رسول الله (ص)، اعزامی از جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، رئیس دانشگاه المصطفی سخنان خود را با حدیثی از امام جعفر صادق (ع) در مورد حقوق مسلمان بر مسلمان آغاز کرد. وی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را باورمندی صادقانه حضرت امام خمینی(ره) به خداوند متعال برشمرد.

ملکی، رایزن فرهنگی ایران در کابل نیز در سخنانی، انقلاب ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

مولوی رحمانی، نماینده پارلمان افغانستان و رهبر طریقت نقشبندیه افغانستان اظهار کرد: حفظ این حکومت اسلامی که یک نعمت بزرگ برای اسلام است، از وظایف همه مسلمانان جهان و به ویژه مسلمانان افغانستان است.

مولوی حسام، رئیس شورای علمای اهل سنت افغانستان در ادامه این مراسم، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی افتخاری برای شیعه ندانید بلکه آن را افتخاری برای همه مسلمانان به حساب آورید.

مولوی منیب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان سخنرانی بعدی همایش بود که به موضوع تأثیرات مثبت انقلاب اسلامی بر مسلمانان دیگر کشورها پرداخت.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان ویژه نشست، سخنرانی خود را با سخنان یکی از رهبران کشور الجزایر که ملل عرب مدیون انقلاب اسلامی ایران هستند، آغاز کرد.

وی افزود: انقلابی همچون انقلاب ایران که چهل سال از عمر آن بگذرد و همچنان به اهداف و آرمان‌های اولیه خود وفادار باشد، در دنیا وجود ندارد. از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ارج نهادن به قرآن است به گونه ای که هم اکنون ما حدود 2 میلیون حافظ قرآن کریم در ایران داریم و قاریان و حافظان قرآن ایرانی در بسیاری از مسابقات جهانی قرآن کریم دارای رتبه شده و می‌شوند.

سخنران پایانی همایش عالمی بلخی، وزیر عودت و مهاجرین بود که در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از حمایت‌های خوب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در اشتغال به تحصیل حدود 500 هزار دانش‌آموز افغانستانی در ایران و پذیرش بیش از 110 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس دولتی ایران تشکر می‌کنیم.

این همایش با اعطای لوح تقدیر به سه نفر از شرکت کنندگان در مسابقه مقاله نویسی به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha