جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فراخوان شرکت در همایش

حوزه/ فراخوان شرکت در همایش بین‌المللی «حضـرت ابـوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش بین‌المللی «حضرت ابوطالب علیه‌السلام؛ حامی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» از سوی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و با همکاری نهادهای همسو در جهت رفع مظلومیت تاریخی شیخ الاباطح حضرت ابوطالب برگزار می‌شود.  

حضرت ابوطالب‌بن‌عبدالمطلب علیه‌السلام، بزرگترین حامی پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و دین اسلام در ابتدای بعثت بود. وی علاوه بر آنکه در حیات خود کلیددار کعبه، پناهگاه دردمندان و یاور محرومان بود، اما فداکاری و استقامتش در راه رسالت نبوی، درخشان ترین فصل زندگی او به شمار می رود.

با این وجود، متأسفانه به دلیل کینه تاریخی دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام، ابعاد شخصیت آن حضرت در زیر غبار تهمت، غفلت یا نسیان پوشانده شده است. کارهای انفرادی نیز که در طول قرن ها درباره ایشان انجام شده، بیشتر به مباحث مربوط به ایمان ابوطالب علیه‌السلام پرداخته و از سجایای اخلاقی، مجاهدات اجتماعی و تراث ادبی ایشان غافل مانده است.

بدینوسیله از کلیه پژوهشگران در زمینه‌های تاریخ، سیره، عقاید، کلام، رجال، کتاب‌شناسی، ادبیات عربی و غیره می‌توانند مقالات علمی خود را در چهار بخش «تاریخ و سیره»، «کلام و عقاید»، «شعر و ادب» و همچنین «مصنَّفات و مصنِّفین» در این همایش ارائه دهند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha