جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابطحی

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی گفت: اگر کارهای تبلیغی، ترویجی و هنری در مجموعه ای جمع گردد و به نمایش گذاشته شود، اهمیت و جلوه حوزه های علمیه خواهران نشان داده می شود و این حرکت برای اعتلای حوزه های علمیه موثر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، صبح امروز در جلسه توجیهی جشنواره فرهنگی هنری امین ویزه خواهران طلبه ضمن بیان روایتی از امام موسی کاظم(ع) در خصوص انقلاب اسلامی و قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام(ره) و انسان هایی که در خط امام(ره) قرار گرفتند در حمایت از مکتب و دیانت تردید نکردند و هر چه رسانه های دنیا تبلیغ نمودند تاثیری در قلوب آنها نگذاشت و محکم در آن راهی که امام(ره) انتخاب کرده بود، ایستادند و عاقبت از آن همین انسان ها است که با تقوا در راه خدا تلاش می کنند.

وی افزود: دشمن قادر نیست این مسئله را درک کند و تشخیص دهد و گاهی تهدید می کند که گزینه های مختلف روی میز است، اما آنها هشت سال تجربه کردند و دیدند ملت ما ترسی نداشته و آماده دفاع از دین است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان، وجود شهدایی چون شهید حججی را در زمان کنونی از راه آوردهای تفکر امام(ره) و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: شهدایی چون شهید حججی با آن که وابستگی های زیادی داشتند اما همه رها کرده و به جبهه های حق علیه باطل رفتند تا آن سرحدی که بدنشان قطعه قطعه شد، اما دست از دین خدا برنداشتند.

وی اضافه کرد: این افراد تنها به خدا توکل کرده اند و از کمبودها شکایت نمی کنند و معتقد هستند که چون برای خدا فعالیت می کنند، خداوند وسیله های خیر را برای آنها فراهم می کند.
حجت الاسلام  ابطحی با اشاره به ریزش و رویش هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون رخ داده است گفت: در سال 88 افرادی که سران فتنه بودند از یاوران امام(ره) محسوب می شدند و مسئولیت های سنگینی داشتند، اما در امتحان مردود شدند و در مقابل افرادی چون شهید خرازی ها، کاظمی ها، چمران ها و بهشتی ها ایستادند و از هیچ چیز باک نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه امروز مشکلات معیشتی وجود دارد و کسی آن را انکار نمی کند، اما در هر حال در شرایط تحریم قرار داریم و هر چند جنگ نظامی تمام شده، اما جنگ فرهنگی و اقتصادی به پایان نرسیده است.

مدیر حوزه  علمیه خواهران اصفهان با اشاره به رهبری بی نظیر رهبر انقلاب و ویژگی های معنوی و شخصیتی ایشان وجود حکام فاسد در دیگر بلاد اسلامی را مایه عبرت دانست و گفت: باید سعی کنیم شاکر این نعمت خدا باشیم، چرا که مردم کوفه شاکر این نعمت نبودند و خداوند عبیدالله بن زیاد را بر سر آنها مسلط نمود، هم چنان که امروز رژیم آل سعود به رهبری یک فرد جنایتکار، خیانتکار و مزدور و به تعبیر دوستان آنها، گاوشیردهی که همه بیت المال مسلمین را در اختیار دشمنان قرار داده ، با اهل دین می جنگد و آنها را کشته و تبلیغ نیز می کند.

ابطحی در ادامه با بیان اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امین به وجود بانوان شاعره در بین طلاب خواهر اشاره کرد و گفت: بالغ بر 54 عنوان کتاب توسط خواهران از اساتید و طلاب در حوزه های علمیه استان اصفهان به تالیف رسیده و باید گفت بانوان در این امور استعداد بسیار بالایی دارند.

وی افزود: اگر کارهای تبلیغی، ترویجی و هنری در مجموعه ای جمع گردد و به نمایش گذاشته شود، اهمیت و جلوه حوزه های علمیه خواهران نشان داده می شود و این حرکت برای اعتلای حوزه های علمیه موثر است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha