شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
طلاب حوزه علمیه خواهران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک گفت: شناخت والگو برداری همگان از حضرت زهرا(س) ضروری است تا از گمراهی نجات یابند وسعادتمند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام احمدی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک، گفت: برای بقای حق، مذهب، امامت و ولایت و اسلام شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) ضروری است تا مومنان از گمراهی نجات یابند و سعادتمند شوند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: با مطالعه سیره فردی، اجتماعی و خانوادگی این بانوی بزرگوار می توان به جایگاه مهم و مقام والای ایشان پی برد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) منزلت والایی دارد، بیان کرد: با توجه به آیه 61 سوره آل عمران می توان فهمید که این بانوی بزرگوار بر اساس آیات قرآن کریم چه فضیلت و برتری دارند.

وی به آیه مودت قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَی اشاره و بیان کرد: بین مفسران اهل سنت و شیعه در القربی این آیه اختلاف نظر وجود دارد، چرا که شیعه با ادله متعدد معتقد است که منظور از این کلمه امام علی(ع)، فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و  امامان پس از ایشان که از فرزندانشان می باشند، هستند..

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: این آیه وجوب مودت 14 اهل بیت(ع) بر عموم مومنان است که فایده آن به خود مسلمانان بر می گردد، زیرا مودت زمینه ساز هدایت آنان و مصون ماندنشان از هرگونه ظلالت است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha