جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پژمانفر

حوزه/ بنده در زمان اربعین مشاهده کردم که دام های زنده در حال قاچاق است و پس از پایان اربعین اعلام کردیم که قاچاقچیان در حال قاچاق هستند؛ اما امروز شاهد هستیم همچنان قاچاق می شود و قیمت گوشت به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر در جمع طلاب و فضلای مشهدی مقیم قم که امشب در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بحمدالله طلاب حوزه علمیه علی الخصوص طلاب مشهد مقدس در کل کشور با حضور بسیار مؤثر خود توانسته اند آثار و برکات بسیار زیادی را ایجاد نمایند؛ امیدواریم این توفیقات روز به روز بیشتر گردد.

وی ابراز داشت: در دنیایی که از لحاظ جریان فکری به بن بست رسیده بود و راهی برای خروج از بن بست های خود دنبال می کرد، انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه قبل روزنه امیدی را در دنیا ایجاد نمود که امروز به لطف خدا در مرحله ورود به دهه پنجم آن هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: امروز این موضوع روشن است که در فضای سال 57 تنها یک جابجایی قدرت انجام نشد؛ بلکه آنچه اتفاق افتاد، جریانی است که مدل دیگری برای اداره دنیا و اجزاء مباحث مرتبط با او بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر تصریح کرد: اگر نگاهی به چهار دهه بیندازیم، شاهد درگیری هایی تا به امروز بوده ایم که نشان دهنده آن است که این انقلاب با انقلاب های دیگر متفاوت بوده است.

وی با اشاره به تقابل ها با جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: علت تقابل ها این بوده است که انقلاب اسلامی ایران گفتمانی را ایجاد کرده است که نه زیر سلطه شرق باشد؛ نه سلطه غرب؛ بلکه گفتمانی دینی، الهی، انقلابی، مستقل و ... مطرح نموده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از ویژگی های گفتمان انقلاب اسلامی ایران،  ایستادگی بوده که در دنیا رایج شده است و شاهد آن در غزه، سوریه، عراق، یمن، فلسطین و ... هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر ابراز داشت: گفتمان ایستادگی در ابتدا از سوی برخی از مسئولان کشور مورد قبول نبود و آن را شکست خورده می پنداشتند؛ اما امروز شاهد آن هستیم که به پیروزی رسیده و الگویی برای دیگر کشورها نیز شده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز شاهد ایستادگی مردم سایر کشورها با سنگ رودرروی رژیم صهیونیستی هستیم که بازی و معادلات را به هم زده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از سناتورها درباره امام خمینی (ره) بیان کرده بود که «او شطرنج بازی است که قواعد ما را در بازی رعایت نمی کند؛ چون نمی دانیم که او چه کاری می خواهد انجام دهد، نمی توانیم عکس العمل مناسب در مقابل او انجام دهیم».

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر بیان داشت: کسی باور نمی کرد که مردم با دست خالی جنگ را به نحوی اداره کنند که هنوز ژنرال ها در تحلیل این جنگ بمانند؛ گفتمان ایستادگی که از سوی امام راحل پایه ریزی شده بود، توانست بسیاری از کارها را به پیش ببرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در برجام گفتمان ایستادگی در مقابل ظلم از بین رفت و گفتمان سازش به میان آمد و نتیجه آن هم از ابتدا مشخص بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در زمان حیات امام خمینی(ره) هم این سخنان از سوی مرحوم آیت الله منتظری در میان بود که چرا مذاکره نکنیم؟ چرا بچه های مردم را جلوی توپ و تفنگ می فرستید که امام راحل به شدت مخالف مذاکره بودند و فرمودند: ما مسئله جنگ را در میدان جنگ حل می کنیم؛ نه پشت میز مذاکرات.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با بیان این مطلب که برخی مشکلات امروز کشور تصادفی نیست، خاطرنشان ساخت: قضا و خوراک اصلی مردم نان است و قانون می گوید که دولت مکلف است قبل از شروع سال زراعی قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام نماید؛ اما در مهر و آبان امسال منتظر بودیم و اعلام نشد و در آذر قیمت آن را 1470 اعلام نموده و با سروصدای زیاد 1600 اعلام کردند؛ اما امروز شاهد آن هستیم که دلالان بیش از 2000 تومان گندم را به صورت نقد خریداری می کنند که پیام این مسئله آن است که دولت اعلام می کند گندم خود را به دلالان بدهید؛ از آن طرف وزیر کشاورزی در مجلس اعلام می کند آقای پژمانفر چرا اینقدر سروصدا می کنید تا التهاب ایجاد شود؟ ما 15 روزه از اسپانیا گندم وارد می کنیم که در آنجا اعلام کردیم چرا همین مبلغی که به اسپانیا می دهید، به کشاورزان خود ما نمی دهید؟

وی تصریح کرد: بنده در زمان اربعین مشاهده کردم که دام های زنده در حال قاچاق است و پس از پایان اربعین اعلام کردیم که قاچاقچیان در حال قاچاق هستند؛ اما امروز شاهد هستیم همچنان قاچاق می شود و قیمت گوشت به 80 تا 100 هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز در مشهد مقدس به بازرسان دستور داده اند که برای بازرسی نروید؛ برخی به دنبال ایجاد التهاب جامعه هستند تا مردم به مشکل بخورند.

حجت الاسلام والسملمین پژمانفر اظهار داشت: امروز باید برای مقابله با مشکلات، مطالبه گر بود و حتی با یک پیامک از نماینده مجلس خود خواست که پاسخگوی تصمیمات خود در مجلس شورای اسلامی باشد.

وی ابراز داشت: امروز 93 درصد درآمدهای کشور، صرف هزینه جاری شده و کشور به بدترین و گران ترین وضع اداره می شود و با یک عقب یا جلو شدن درآمدها می تواند مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد نماید.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی سؤالات طلاب پاسخ داد.

 

همچنین حجت الاسلام معلمی، نماینده طلاب و فضلای مشهدی مقیم قم نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برخی طلاب گرایش های تبلیغی و برخی گرایش های علمی بیشتری دارند و به این دلیل که حوزه علمیه مشهد دارای فضای تبلیغی بالاتری است، عمده طلاب مشهدی که در قم حضور دارند، رنج سفر و دوری و غربت را به جان بخرند تا بتوانند در مکتب اهل بیت(ع) گام علمی بهتری بردارند.

وی ابراز داشت: بحمدالله طلاب مشهدی مقیم قم در جهات علمی به درجات بالایی رسیده و در مباحث تخصصی نیز ورود بسیار مناسبی داشته و همچون ستاره ای در مجموعه خود می درخشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha