شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
وقف در گردش کتاب

حوزه/ مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب وقف در گردش گفت: مطالعه کتاب بهترین راه حل برای فرهنگ سازی و جبران خلاء های زندگی مردم است که باعث آگاه سازی آنان در بیشتر مسائل می شود .

حجت الاسلام سید محمود حسینی مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب وقف در گردش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: کتاب هایی که در نمایشگاه است، اصلش بر این است که ما بهترین کتاب در هر زمینه را تهیه می کنیم و بصورت وقف در گردش در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی افزود: این کتاب ها با هزینه ای پایین در اختیار مردم قرار می گیرد و بعد از مطالعه کتاب، می توانند با پیامک زدن کدی که در پشت کتاب نوشته شده است می توانند در اختیار دیگران قرار دهند.

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب وقف با اشاره به وجود 11 نقطه از شهر برای بازگرداندن کتاب ها، تصریح کرد: کسانی که کتابی را مطالعه می‌کنند، می‌توانند آن را به یکی از 11 نقطه از شهر که شامل کتابخانه مرکزی در سجادشهر در خیابان شهید ماژانی- خیابان شکوفه، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در سایت اداری، مسجد محمد رسول الله(ص) در خیابان غفاری- خیابان جرجانی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان 22 بهمن، مسجد امام هادی(ع) در بولوار شعبانیه، مسجد قبا واقع در خیابان حافظ شرقی تقاطع خیابان امام علی(ع) در منطقه مهرشهر برگردانند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فروش برخی کتاب ها با تخفیف خاطرنشان کرد: در کنار کتاب هایی که وقف در گردش بود برخی کتاب های عنوان دار را نیز با تخفیف 15 تا 55 درصدی در محل نمایشگاه برای فروش قرار داده ایم.

وی با اشاره به دائمی بودن کتابخانه وقف در گردش تاکید کرد: این کتابخانه به طور دائمی در طول سال فعالیت می کند و ما تا به حال بیش از هفت هزار جلد کتاب ثبت شده و بیش از 11 هزار نفر کتاب ها را مطالعه کرده اند که بازخورد مناسبی بعد از یکسال داشته است و موجب فرهنگ سازی شده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب وقف در گردش اظهار کرد: با کمک خیرین 60 تا 70 میلیون خرج کتاب های وقف در گردش شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نحوه وقف کتاب برای کتابخوانی تصریح کرد: کسی که می خواهد کتاب ها را وقف در گردش کند باید کتاب با توجه به شرایط وقف که در نظر گرفته شده و مورد تایید باشد در سامانه ثبت و در اختیار مردم قرار گرفته شود.

وی مطالعه کتاب را بهترین راه فرهنگ سازی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: کتاب بهترین راه حل برای فرهنگ سازی و جبران خلاءهای زندگی مردم است که باعث آگاه سازی آنان در بیشتر مسائل می شود و هدف از ایجاد این طرح؛ گسترش فرهنگ کتابخانی و تفهیم فرهنگ وقف بین عامه مردم است .

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب وقف در گردش در خصوص اهمیت کتابخوانی در بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبری می فرمایند "سخت تر از نوشتن کتاب، رساندن به چشم و دل مخاطب است" با توجه به این فرمایشات جایگاه و ارزش کتابخوانی را بیشتر می توانید درک کنید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به منحصر به فرد بودن این طرح در کشور عنوان کرد: این کتابخانه بزرگترین کتابخانه وقف در گردش کشور است(به شیوه کدنویسی) که شیوه نوینی در کشور به حساب می آید.

وی ادامه داد: هر جای کشور می تواند از این کتاب ها استفاده شود و با راه اندازی سایت در تمام شهرستان ها و استان ها شعب مختلف را تشکیل بدهیم که فراگیری و گسترش این طرح همه گیر شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب وقف در گردش به خواندن کتاب "رویای نیمه شب" اشاره کرد و گفت: کتاب رویای نیمه شب یک رمان زیبا و بیان کننده پیوند برادری بین شیعه و سنی است که بر حسب واقیات نوشته شده است.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha