شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت اله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: با توجه به جایگاه و موقعیت شهر مقدس قم و رسالت خطیر و پراهمیت سازمان تبلیغات اسلامی، این سازمان را باید دارای دو مأموریت مهم ببینند و سازوکارهای آن و اعتبارات ویژه ای برای آن اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در دیدار مدیرکل و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی قم، ضمن تقدیر و قدردانی از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهارداشت: حرکت انقلابی و همیشه در صحنه ملت بصیر ایران حرکتی ارزشمند بود که در چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی بار دیگر شکل گرفت و مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

عضو شورای عالی حوزه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با سابقه درخشانی که در بدو تاسیس انقلاب اسلامی تا کنون ارائه کرده، در جای جای کشور نقطه اثر و حضوری ارزشمند داشته است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: حوزه علمیه قم به نقش و رسالت سازمان تبلیغات آگاهی و اشراف کامل دارد و آمادگی کامل خود را در ساحت های مختلف کابردی و مهارتی اعلام می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به نقش و محوریت مسجد در فعالیت های سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنید همانطور که مسجد نقش محوری و کانونی فعالیت های سازمان را دارد، کاستی ها و کمبودهای مساجد در مناطق مختلف کشور را جبران کنید.

وی تصریح کرد: امروز آن چیزی که مورد نیاز جامعه است، حضور و فعالیت مساجد تراز انقلاب اسلامی می باشد. مساجدی که دارای امام جماعت فاضل و عالم بوده و سه وعده نماز در آن اقامه گردد.

مدیرحوزه های علمیه تاکید کرد: فعالیت های سازمان تبلیغات در قم باید از سوی مسئولان این سازمان دو مأموریتی دیده شود یکی فعالیت های سازمان در قم و دیگری خدمات این سازمان با پشتوانه حوزه علمیه و مراکز پژوهشی آن برای سراسر کشور، لذا باید زیرساخت ها و اعتبارات لازم برای فعالیت های آن تدارک دیده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سال 98 آغاز برنامه اول 5 ساله حوزه علمیه می باشد، گفت: این برنامه پس از  چهار مرحله دریافت و بررسی هزار ایده، آسیب شناسی، پرداختن به آن و جمع آوری مطالبات انجام شده و بر اساس این سه ضلع اسناد کلان حوزه را تدوین کردیم، اسنادی که  نقش پایه ای و اساسی فعالیت های حوزه را رقم می زنند.

آیت الله اعرافی افزود: در همین راستا 30 سند، منشور، چشم انداز تصویب شد که منتهی در ذیل این سند چشم انداز 5 ساله 2هزار پرونده قرار دارد که برخی از طرح های مهم آن شامل؛ کارویژه های روحانیت، درختواره رشته ها، طرح های مربوط به ارتباط حوزه با درون ، روحانیت، جامعه، نظام و بین الملل ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه نقش محوری مسجد در افق 1414 بیش از 90 هزار مسجد تراز انقلاب اسلامی می باشد، اظهارکرد: در بحث درختواره رشته ها، در مرکز تخصصی تبلیغ حوزه 30 رشته و گرایش برای تبلیغ طراحی شده است که عرصه خوبی برای تربیت نیروهای مورد نیاز سازمان تبلیغات می باشد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha