شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ ائمه جمعه خوزستان در نشستی، با تأکید بر اینکه آیت الله جزایری، عمود خیمه خوزستان بوده و به ایشان اجازه کناره گیری نمی دهیم، تصریح کردند: علمدار مجموعه کارهای فرهنگی خوزستان، آیت الله موسوی جزایری بوده و فقدان وجود ایشان برای دشمن مایه مسرت و خوشحالی است و از آنجایی که معظم‌له، قریب به نیم قرن خوزستان را از گزند بدترین هجمه های فکری-اعتقادی دشمنان مصون داشته است، به ایشان اجازه کناره‌گیری نمی دهیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ائمه جمعه استان خوزستان، در راستای حمایت از آیت الله موسوی جزایری جلسه ای در بیت ایشان تشکیل داده و خواستار ادامه فعالیت معظم‌له در جایگاه امامت جمعه اهواز و نمایندگی ولی فقیه در خوزستان شدند.

این دیدار با محوریت «خبر احتمال کناره‌گیری آیت الله موسوی جزایری از امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه» برگزار شد و ائمه جمعه خرمشهر، بندرامام، شادگان، آبادان، ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، اندیمشک، بخش جایزان و شعبیه، به نمایندگی از ائمه جمعه خوزستان، به بیان نظرات خود پرداختند.

خبر کناره گیری آیت الله جزایری، شُکی تکان دهنده برای زعمای فرهنگی خوزستان است / فقدان وجود شما برای دشمن مایه مسرت و خوشحالی است

در ابتدا حجت الاسلام سید نبی موسوی فر، امام جمعه خرمشهر، در خصوص احتمال کناره گیری آیت الله موسوی جزایری، گفت: خبر کناره گیری شما، به مثابه شُکی تکان دهنده برای همه دغدغه مندان فرهنگی استان بود! فقدان وجود شما در استان حلقه مفقوده ای ایجاد می کند که هیچ چیزی نمی تواند جای خالی آن را پرکند.

وی تصریح کرد: قطعا با رفتن شما دشمنان این نظام و انقلاب احساس خوشحالی خواهند کرد.

امام جمعه اهواز، شمع محفل جوانان انقلابی/ قریب به نیم قرن خوزستان از گزند بدترین هجمه های فکری-اعتقادی دشمنان مصون داشته است

همچنین حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام خمینی(ره)، به عنوان سخنران دوم این نشست، با اشاره به خدمات آیت الله موسوی جزایری، در خوزستان، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب، شجاعترین و انقلابی ترین روحانی استان خوزستان، حضرت آیت الله موسوی جزایری بود! ایشان شمع محفل جوانان انقلابی است و قریب به نیم قرن است که خوزستان را را با تمام سختی ها به پیش برده و در بدترین هجمه های دشمنان به ویژه وهابیت و دیگر فرقه ضاله، یک و تنها ایستادگی کرده است.

وی تأکید کرد: خوزستان همچنان تشنه چشمه‌ی جوشان آیت الله موسوی جزایری است! ایشان پدر معنوی، سیاسی، اخلاقی و علمی همه روحانیون خوزستان است.

آیت الله جزایری، عمود خیمه خوزستان است / به ایشان اجازه کناره گیری نمی دهیم

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید مجید شرفی، یکی از ائمه جمعه استان، دیگر سخنران این نشست، اظهارداشت: مردم خوزستان از خبر احتمال کناره گیری آیت الله موسوی جزایری، بسیار ناراحت شده و هرگز اجازه چنین کاری را به شما نخواهند داد.

امام جمعه شادگان، تصریح کرد: آیت الله موسوی جزایری، عمود خیمه استان بوده و هرگز ایشان اجازه نمی دهیم که ما را از این نعمت  محروم کنند.

علمدار مجموعه کارهای فرهنگی خوزستان، آیت الله موسوی جزایری است

همچنین حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، ضمن ابراز ناراحتی از خبر احتمال استعفای آیت الله موسوی حزایری از سمت نمایندگی ولی فقیه در خوزستان، گفت: این خبر آنقدر برای ما تلخ بود که خواب را از ما گرفت! ایشان نفر اول خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بوده و این مهم نشان دهنده جایگاه وی در استان است،.

وی اضافه کرد: اکثریت ائمه جمعه استان خوزستان در مکتب آیت الله موسوی جزایری، تحصیل کرده هستند.

امام جمعه آبادان، اظهارداشت: اگر امروز در استان خوزستان کار فرهنگی صورت می گیرد؛ صرفا بدان دلیل است که فرماندهی این استان، بر عهده یک فرمانده بصیر، اخلاق مدار، مؤمن و علمداری چون آیت الله موسوی جزایری بوده و ما ائمه جمعه، موفقیت و کارایی خود را مدیون مدیریت وعنایت‌های ایشان می دانیم.

علاقه به آیت الله جزایری، علاقه به اسلام، قرآن و نظام است

حجت الاسلام سیدکمال موسوی، امام جمعه ایذه، به عنوان سخنران پنجم این برنامه، گفت: علاقه مندی به آیت الله موسوی جزایری، صرفا علاقه به یک شخص نیست! بلکه علاقه به اسلام، قرآن و نظام اسلامی است؛ چراکه ایشان سرباز وفادار اسلام، قرآن و نظام هستند.

کناره‌گیری آیت الله جزایری، موجب بروز بدترین مشکلات فرهنگی در خوزستان خواهد شد

اما دیگر سخنران این نشست، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک بود که وی با اشاره به شرایط حساس استان خوزستان، گفت: اتحاد ایجاد شده میان اقوام خوزستان با تدبیر آیت الله موسوی جزایری بوده است که یقینا با رفتنشان از استان، بحران هایی ایجاد خواهد شد که جز معظم‌له هیچ کسی نمی تواند آن اوضاع را کنترل کند.

وی تصریح کرد: کناره گیری آیت الله موسوی جزایری، صرفا کناره گیری ایشان نیست! بلکه کناره گیری مکتب و اندیشه های وی در خوزستان بوده و این به معنای ایجاد بدترین مشکلات فرهنگی در استان است.

امام جمعه باغملک، تأکید کرد: به یقین اگر ایشان از سمت خود کناره‌گیری کنند، بسیاری از ائمه جمعه نیز با ایشان کناره گیری خواهند کرد.

آیت الله سیبویه؛ نور علمای نجف را در چهره آیت الله موسوی جزایری، می بینم

همچنین حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، با اشاره به خبر کناره‌گیری آیت الله موسوی جزایری، گفت: این خبر برای من هم تلخ و هم شیرین است! شیرین از این جهت که بار دیگر عمق دیانت و معنویت ایشان را مشاهده کردم؛ «اینکه کسی با این همه سوابق و فضائل، متواضعانه بگوید حتی اگر نتوانم به عنوان نماینده ولی فقیه دراستان به شما، خدمت کنم ولی همیشه در کنار شما و انقلاب و رهبری عزیز خواهم بود» این برای من یک درس آموزنده بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: سالها پیش آیت الله سیبویه، در امام جمعه اهواز، مجلس روضه ای داشتند! وقتی مراسم تمام شد و خواستیم ایشان را بدرقه کنیم، معظم‌له، وسط جمعیت به آیت الله موسوی جزایری رو کرد و گفت: نور علمای نجف را در چهره آیت الله موسوی جزایری، می بینم.

آیت الله موسوی جزایری، سدی قوی در مقابل وهابیون است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک، سخنران هشتم این نشست، به خدمات آیت الله موسوی جزایری در دوران قبل و پس از انقلاب اشاره کرد وگفت: من قبل از اینکه به استان خوزستان بیایم، در استان هرمزگان بودم! در آنجا کاملا مطلع بودم که وهابیون علاقه بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در خوزستان داشتند! چراکه خوزستان برای آنها بسیار مهم بود و پول بسیاری هم برای رسیدن به اهدافشان خرج می کردند! اما به صراحت از وجود یک سد قوی به نام آیت الله موسوی جزایری، نام می بردند.

وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان به جهت وجود اقوام مختلف، نیازمند یک مدیر و زعیم با تجربه بوده و به نظر اینجانب!  آن مدیر کسی جز آیت الله موسوی جزایری نیست!

هیچ فردی نمی تواند جایگزین مناسبی برای آیت الله جزایری باشد

اما دیگر سخنران این نشست، حجت الاسلام غلامحسین محمدی فجر، امام جمعه بخش جایزان بود که وی با اشاره به روحیه جوان و انقلابی آیت الله موسوی جزایری، گفت: اگر دفتر روزانه برنامه های حضرتعالی را به دیگران نشان دهیم، به وضوح می بینند که فعالیت شما چندین برابر بیش از سایر مسئولان و مدیران فرهنگی است.

امام جمعه جایزان، با بیان اینکه هیچ فردی نمی تواند جایگزین مناسبی برای ایشان باشد، ادامه داد: آیت الله جزایری، الگوی ما ائمه جمعه هستند! ما هرجا کم آوردیم به توان و با فکر به ایشان انرژی گرفتیم. معظم‌له، در استان خوزستان محور وحدت بوده و جایگاهی ویژه دارند.

اما حجت الاسلام عبدالرحمان منصوری، به عنوان آخرین سخنران این نشست، با اشاره به خدمات اجتماتی و بصیرت آیت الله موسوی جزایری در مقابله با مشکلات چندین و چندساله خوزستان، گفت: ما ائمه جمعه معنی خدمت را با وجود آیت الله موسوی جزایری فهمیدیم! از ایشان یاد گرفتیم که چطور باید خدمت کنیم! بصیرت و معنی بصیرت را در وجود معظم‌له دیدیم از ایشان نیز آموختیم.

وی در پایان تصریح کرد: بنده هر جا سختی و مشکلی داشتم! یاد خدمات وکارهای شبانه روزی ایشان می افتادم که با وجود کهولت، همچون جوانی پر انرژی برای خدمت به مردم استان تلاش می کنند! من با صراحت اعلام می کنم که اگر ایشان نباشند، ما نیز نمی توانیم به راه خود ادامه دهیم؛ همانگونه که اگر رهبر معظم انقلاب نباشند، کمیت انقلاب و نظام برای همیشه لنگ خواهد بود.

لازم به ذکر است، ائمه جمعه استان خوزستان، در پایان این نشست، بر لزوم پافشاری بر حضور آیت الله موسوی جزایری در سمت نمایندگی ولی فقیه، تأکید کردند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    5 4
    آقا بذارید تشریف ببرند. بلکه تحولی تو استان ایجاد بشه. نمیشه که یک نفر 40 سال یک سمت را داشته باشه.
  • حسن IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    5 2
    اونی که میگه بذاریدبرن تاتحولی ایجادشه قطعاسرازچیزی درنمیاره چون تحولی که ایشان ایجادکردندهیچ نماینده ولی فقیه ایی ایجادنکردندفقط لازمه چشم باز کنه وعقلشوبکارببنده