جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ ائمه جمعه خوزستان در نامه ای به رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه آیت الله جزایری همچون حبل متینی سبب اتصال تمام دانه های تسبیح استان گردیده، تصریح کردند؛ ما امامان جمعه به عنوان سربازان جان بر کف حضرتعالی، همچون گذشته منتظر دستور مطاع و نظر مبارک حضرتعالی هستند تا با جان و دل آنرا نصب العین خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ائمه جمعه استان خوزستان در پی تصمیم آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مبنی بر کناره گیری از سمت امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه، نامه ای به حضرت امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، نوشتند.

بر اساس این گزارش، متن این نامه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

قالَ يا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ

محضر نورانی مرجع عالیمقام تقلید و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین حضرت آیة الله العظمی امام خامنه ای«دام ظله العالی»

سلام علیکم

با آرزوی طول عمر و سلامتی توأم با عزت و سربلندی برای حضرتعالی

احتراما همانگونه که مستحضرید استان خوزستان که مفتخر است از سوی حضرتعالی به دروازه ورود تشیع ملقب گردیده و به فرموده امام بزرگوارمان دین خود را به اسلام اداء نموده ، با وسعتی قریب به ۵٠ هزار کیلومتر مربع و با جمعیتی نزدیک به ۵ میلیون نفر، با ۲۷ شهرستان، ۵۴ شهر، ۵۲ بخش، ۴۴ امام جمعه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی، ۶ نماینده در مجلس خبرگان و وجود اقوام مختلف، از حساسیت و موقعیت ویژه ای از نظر جغرافیایی (مرزهای آبی و خاکی)، سیاسی، امنیتی و فرهنگی و نقش موثری در اقتصاد کشور برخوردار است.

نقش این استان قبل و در انقلاب، در دوران پر افتخار دفاع مقدس و پس از آن در دوران رشد و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست.

به همین دلیل خوزستان قهرمان همیشه هدف فعالیتهای گسترده دشمنان اسلام ناب، مکتب نورانی اهل بیت(علیهم السلام)، انقلاب و روحانیت بوده و هست که مصداق بارز آن علاوه بر برنامه های خاص رژیم فاسد و منحط گذشته قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی بعد از انقلاب، حملات و شبیخون فرهنگی دشمنان به سرکردگی آمریکا و با دلارهای مرتجعین منطقه و بالاخص آل سعود میباشد.

با عنایت به آنچه مختصرا به محضر شریفتان معروض گردید؛ به استحضار عالی میرساند که نقش خدمتگزاران و جانفشانان در میدان دفاع از حریم نورانی دین و انقلاب نقش غیر قابل انکاری است که با ضرس قاطع بارزترین مصداق و اکمل افراد در این عرصه نماینده مکرم حضرتعالی، حضرت آیت الله موسوی جزایری می‌باشد.

شخصیتی که قبل از انقلاب خود، مسجد و بیتش محور انقلاب و افراد انقلابی بوده و در چهل سال بعد از انقلاب در سنگر دفاع مقدس تکیه گاه رزمندگان عزیز و در میادین فرهنگی اسطوانه ای مستحکم و در عرصه های اجتماعی وسیاسی سکاندار هدایت استان، مردم، مسئولان و طوایف مختلف بوده است.

از جمله برکات نعمت وجود ایشان، تاسیس حوزه های علمیه و تربیت بیش از  هزار طلبه و روحانی برادر وخواهر، تاسیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و راه اندازی شبکه ماهواره ای الاهواز، حضور در تمام دوره های مجلس خبرگان و حدود ۳۸ سال در سنگر مقدس نماز جمعه کلانشهر اهواز، بخشی از خدمات این عالم وارسته، فقیه مجاهد، مجتهد فرهیخته و افسر فداکار ولایت می‌باشد.

ما ائمه جمعه استان خوزستان مطلع شدیم که معظم له در خطبه های نماز جمعه ۲۶ بهمن ماه تقاضای کناره گیری از مسئولیت‌های خویش در استان را اعلام نموده اند.

این خبر همه ما را نگران نموده و بر خود فرض و لازم دیدیم که ضمن قدردانی از تلاش بیش از ۵٠ سال ایشان در استان، تقاضا و درخواست عاجزانه خود را جهت ادامه فعالیت و تلاش مخلصانه ایشان که به منزلة القطب من الرحی برای هم مردم و مسئولان و ما خادمان سنگر مقدس نماز جمعه بوده و همچون حبل متینی سبب اتصال تمام دانه های تسبیح استان گردیده است، به محضر نورانی و مبارک حضرتعالی که همیشه خوزستان را مورد عنایت خاص خویش قرار داده اید؛ اعلام نماییم.

ما امامان جمعه به عنوان سربازان جان بر کف حضرتعالی، همچون گذشته با اعتقاد به ضرورت عمل به آیه شریفه (اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم) منتظر دستور مطاع و نظر مبارک حضرتعالی هستند تا با جان و دل آنرا نصب العین خود قرار دهند.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

ائمه جمعه استان خوزستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید حجت عارفی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    4 2
    خواهشا ول کنید این فشارهای غیرعاقلانه رو، بزارید یه انسان جوان و تازه نفس بیاد، با ایده های جدید و کارهای جدید.
  • مبلغ الاهوازی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    حضرت ایت الله جزایری دام عزه شاهرگ اصلی جریان های انقلابی ۴۰ سال گذشته در استان خوزستان بوده است و الحمد لله مایه خنثی سازی تمام فتنه های دشمنان بوده اند لکن ما طلاب اهوازی ضمن اعلام حمایت مجدد خود با حضرت ایت الله موسوی جزایری (دام عزه العالی )آماده بیعت مجدد با ولی وفقه خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هستیم و هر تصمیمی که ایشان در این خصوص بگیرند آماده اطاعت از ایشان و لبیک گویان خواهیم بود.