شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کوروش زارعی

حوزه/ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: بی اخلاقی امروز در عرصه تئاتر کشور بسیار نگران کننده و تاسف آور است.

کورش زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با ابراز تاسف از این که گاهی تئاترهایی در کشور به روی صحنه می رود که حاوی دیالوگ های نامناسب و یا میزانسن های غیراخلاقی هستند، اظهار داشت: در خود اروپا و غرب هم که تئاتر مهد آن است ، این طور نیست که بی اخلاقی حاکم باشد بلکه بسیاری از نمایش ها، اخلاق مدار است و حتی بعضی کارهای تجربی که شرایط و ماهیت خاصی هم دارد، باز این ها شرافتمندانه است.

وی افزود: بنده یک جایی تعبیری به کار بردم و به آن هم اعتقاد دارم که تئاتر مکارم الاخلاق است و اساساً آموزه های دینی نیز ما را به رعایت اخلاق توصیه کرده، لذا هنرمندان و اهالی تئاتر نباید نسبت به این مباحث بی توجه و یا کم توجه باشند.
این هنرمند مطرح تئاتر و تلویزیون همچنین گفت: ما اگر به آثار ویلیام شکسپیر، ایبسن، چخوف و دیگران هم نگاه کنیم متوجه این ابعاد اخلاقی و انسانی کارها می شویم، چه آن که به عنوان مثال ، همین رمان بینوایان که نمایش های متعددی بر اساس آن به روی صحنه تئاتر رفته به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری به نوعی دینی‌ترین رمان دنیا به شمار می رود.

وی تصریح کرد: با کمال تاسف باید بگویم که بی اخلاقی امروز در صحنه تئاتر ما موج می‌زند، ضمن آن که معتقدم خود ما تئاتری‌ها هم بیش از دیگران به تئاتر لطمه زدیم و باید یک بازنگری در نوع رفتارها و خروجی کارهایمان داشته باشیم.

زارعی همچنین بیان داشت: با این که در حال حاضر چندین دهه از دهه‌ شصت و هفتاد می گذرد اصلاً اینطور نبوده که نمایشی روی صحنه برود، رفتار رکیک یک زن یا مرد را روی صحنه شاهد باشیم؛ ما باید حیا و عفت عمومی را حفظ کنیم، درست است که تئاتر تماشاگر محدودتری نسبت به سینما و تلویزیون دارد اما مجوز این را ندارد که چون تماشاگر محدودی دارد برای جذب مخاطب هر کاری بکند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha