شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا شیرزاد ایزدی

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: خوشبختانه در طول این ۴۰ سال علیرغم توطئه های بسیاری که دشمنان خارجی و داخلی برای ایجاد دودستگی در کشور داشته اند، شاهد انسجام و همگرایی بسیار بالایی در کشور هستیم که این را باید از نعمت های این نظام الهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی، شب گذشته در جمع تعدادی از طلاب اهل سنت شهرستان مریوان، اظهار داشت: وحدت کلمه و اتحاد دو ویژگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که دشمنان هراس عجیبی از آن دارند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: خوشبختانه در طول این 40 سال علیرغم توطئه های بسیاری که دشمنان خارجی و داخلی برای ایجاد دودستگی در کشور داشته اند، شاهد انسجام و همگرایی بسیار بالایی در کشور هستیم که این را باید از نعمت های این نظام الهی دانست.

وی با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: هر از چندگاهی در یکی از استان های مرزی چنین جنایاتی توسط عوامل تکفیری ـ صهیونیستی انجام می گیرد که هدف همه آنها ایجاد اختلاف در بین برادران دینی است.

ماموستا ایزدی با انتقاد شدید از مروجان اختلاف در بین مذاهب اسلامی، گفت: بی شک هر کسی که دم از اختلاف بین مسلمانان می زند، خود دشمن شماره اول جهان اسلام است، لذا کسی که دلسوز اسلام و سنت رسول الله (ص) می باشد، هرگز حاضر نیست که بین دو برادر دینی اختلاف و یا خدایی ناکرده نزاعی باشد.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت یادآور شد: خداوند متعال در سوره آل عمران، آیه 60 چه به زیبایی درباره وحدت و برادری می فرمایند: « اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا/ همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید».

ماموستا ایزدی گفت: تفسیر این آیه ما را متوجه می کند که مهمترین و اصلی ترین نیاز برای جامعه بشری اتحاد، وحدت و برادری است و در صورت نبود این مهم در بین انسانها باید منتظر نزاع، خشونت و... باشیم.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به وحدت مثال زدنی بین مردم اهل سنت و اهل تشیع کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه علیرغم اینکه 40 سال است که دشمنان وحدت جهان اسلام در استانهایی همانند کردستان تمام تلاش خود را برای کاشت بذر نفاق و تفرقه را داشته و دارند، شاهد انسجام، برادری و همکاری کم نظیری در بین مردمان این استان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha