جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصطفی اسماعیلی ، کارشناس رسانه و فضای مجازی

حوزه/ حجت‌الاسلام اسماعیلی با تأکید بر لزوم تصحیح دیدگاه نسبت به شبکه‌های مجازی، گفت: کنشگر واقعی در فضای مجازی، کسی است که فعالیت‌هایش هدفمند، مطابق با نقش و جایگاه حقیقی فرد و اثرگذار در ساحت حقیقی جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام مصطفی اسماعیلی، کارشناس رسانه و فضای مجازی، در دوره آموزشی تبلیغ در فضای مجازی، در خصوص لزوم تغییر نگاه به شبکه‌های اجتماعی و تعریف صحیح و دقیق آن سخن گفت و این مهم را نیازمند درک دقیق از واژگانی مانند قدرت نرم و اقسام آن در شبکه‌های اجتماعی دانست.

این فعال عرصه مجازی، تأکید کرد: باید بدانیم شبکه‌های اجتماعی مجازی داخلی و خارجی، تنها بخشی از شبکه‌های اجتماعی هستند و قدرت نرم مؤثر در جامعه، منحصر به چند نرم افزار رسانه محور داخلی و خارجی نیست.

وی اشاره به استفاده امام راحل(ره) از رسانه‌های موجود و متداول در عصر حیاتشان برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی و ایجاد اثر و تغییر مطلوب در جامعه، بیان کرد: کنشگر واقعی در فضای مجازی، کسی است که فعالیت‌هایش هدفمند، مطابق با نقش و جایگاه حقیقی فرد و اثرگذار در ساحت حقیقی جامعه باشد.

وی افزود: بر اساس دیدگاه قرآن « أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی...» هر فرد مسلمان باید کنشگر باشد! خواه به صورت فردی و خواه با تشکیل شبکه‌های کوچک و بزرگ بوده و بر اساس آموزه‌های دینی، بی‌تفاوتی که نقطه مقابل کنشگری است، امری مذموم و ناپسند تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: همه افراد جامعه، در هر سطح و قالب و جایگاهی که باشند،  وظیفه دارند کنشگری مثبت در راستای نقش خودشان داشته باشند.

این فعال عرصه رسانه و هنر، در پایان گفت: پدران و مادران در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای به فرزندان، طلاب در عرصه شناخت و پاسخگویی به شبهات، دانشجویان در عرصه فعالیت‌های انقلابی و... باید نقش و اثرگذاری خود را دست‌کم نگرفته، به وظایف اجتماعی دینی خود عمل نمایند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha