جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرسی آزاد اندیشی نایین

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نقش رهبری در کنترل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) نایین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نقش رهبری در کنترل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور» بیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین شهرستان، هیئت امنای حوزه، رئیس شورای شهر و دانشگاه آزاد ، طلاب و اساتید در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) نایین برگزار شد.

حجت الاسلام محسن طالب پور به عنوان استاد ارائه کننده در این کرسی گفت: اختیارات و وظایف رهبری طی دو دیدگاه دسته بندی می شود اول دیدگاهی که اختیارات و وظایف رهبر را محدود به قانون اساسی نموده است و دوم دیدگاه ولایت مطلقه فقیه که اختیارات و وظایف رهبر را محدود به قانون اساسی نکرده و پا را فراتر گذاشته است، در نتیجه محدوده اختیارات و وظایف رهبردر حالت عادی محدود به قانون اساسی است و در حالت ضرورت فراتر از قانون اساسی خواهد بود به طور مثال در بحث عمره حضرت آقا فرمودند فعلا ضرورت ایجاب می کند که در عمره شرکت ننماییم.

وی در ادامه گفت: امروزه عده ای از رهبری انتظار دارند که کار دیگران را عهده دار شود، در حالی که ما در کشور سه قوه داریم که موظف هستند به اداره امور بپردازند، پس در زمینه اجرایی نیاز به ورود رهبر در تک تک مسائل نمی باشد، بله اگر جایی اصل نظام در خطر باشد ایشان باید ورود کنند.

حجت الاسلام طالب پور طالب پور به جمله ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد که ایشان می فرمایند: من 10 برابر اینکه در جلسات عمومی صحبت می کنم در جلسات خصوصی به مسئولین تندی می کنم.

وی بیان کرد: نقش اساسی رهبری مدیریت و هشدار آن هم در چار چوب قانون اساسی است، لذا اگر تمامی دستگاه ها نقش و وظیفه خود را درست انجام دهند نیازی به ورود رهبری نیست.

استاد ارائه کننده با اشاره به موضوع فرهنگی بیان نمود: وظیفه رهبری در زمینه مسائل فرهنگی جدی تر است، اما باز هم در چارچوب قانون، اما در جایی که رهبر متوجه شدند عمل طبق قانون به علت اختلال در نهادهای فرهنگی کشور مهیا نیست، دستور آتش به اختیار را صادر نمودند، البته لازم به ذکر است که ایشان در زمینه اقتصادی دستور آتش به اختیار نداده و فرمودند که نیاز به تشکیلات جدید و موازی نیست همین دولت باید با تغییرات امور را مدیریت و اصلاح نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha