شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله تقوایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین تقوایی در نشست بازخوانی منشور روحانیت امام خمینی منشور روحانیت امام خمینی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: هم اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با امکانات و سرمایه های انسانی که در کشور برای حل مشکلات وجود دارد، اصلا جایز نیست به بهانه رفع تحریم ها زیر بار معاهدات دولت های استکباری برویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تقوایی، در نشست بازخوانی منشور روحانیت که ظهر امروز در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء تهران برگزار شد، با بیان این که منشور روحانیت امام خمینی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: هم اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با امکانات و سرمایه های انسانی که در کشور برای حل مشکلات وجود دارد، اصلا جایز نیست به بهانه رفع تحریم ها زیر بار معاهدات دولت های استکباری برویم.

استاد درس خارج حوزه علمیه تهران ضمن تبیین منشور روحانیت امام، افزود: امام همیشه  تاکید بر مقابله با استکبار و مواظبت از تحجر و مقدس مآبی و جدایی دین از سیاست داشت. و همانطوری که کلام اهل بیت علیهم السلام زمان و مکان ندارد کلام امام هم مثل کلام اهل بیت علیهم السلام ماندگار است چون امام شاگرد مدرسه اهل بیت علیهم السلام است.

وی ضمن بیان روایتی از امیرالمومنین(ع) گفت: حضرت می فرماید دو گروه کمر مرا شکستن «عالم متهتک» و «جاهل متنسّک»؛ و یکی از آفات مسئولین در انقلاب اسلامی همین بود که افرادی متدین نما و بی بصیرت برای انقلاب مشکل درست کردند که همین جهل این افراد ریشه تمام آن مشکلات شد.

تولیت مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) لویزان، خاطر نشان کرد: جاهل در ظاهر خودش متشرع و متدین نشان میدهد ولی در جناح لشکر ابوسفیان و اسراییل و آمریکا است، الان می بینیم با اینکه شورای نگهبان بیست مورد ایراد از این قرارداد ننگین پالرمو گرفته اما باز هم عده ای در کشور می خواهند اشتباه چند سال قبل را دوباره تکرار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوایی تاکید کرد: ما بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی الان نشستیم و درگیر این قرار دادهای ننگین استعماری و استکباری هستیم و این در صورتی است که امام با عده ای حزب اللهی و انقلابی توانستند آمریکا و چندین هزار آمریکایی را از ایران بیرون کنند در حالی که تمام امکانات کشور در دست آنها بود اما امام با این شرایط توانستند اینها را از کشور بیرون کنند و الحمدلله الان تمام کشور در اختیار ماست اما در حال حاضر نشستیم و درمورد این قرار دادهای ننگین بحث میکینم که آیا ملحق بشویم یا نشویم.

استاد درس اخلاق حوزه تهران افزود: یکی از مشکلات اساسی از اول اسلام و انقلاب اسلامی این بود که افرادی جاهل به دین و عالمانی عالم بر دین نخواستند بر ولایت سر تعظیم برآورند و همیشه اهل بیت علیهم السلام و بخصوص امیر المومنین علیه السلام تمام امکانات و وقت خود را صرف این افراد کردند و در این انقلاب هم از همان اوایل انقلاب امام خطر این افراد را گوش زد میکرد لذا ما بیشترین ضربات را از همین افراد خورده ایم.

وی گفت: یکی از نکات مهمی که در منشور روحانیت، امام تذکر میدهند توجه به روحانیت اصیل است یعنی این روحانیت اصیل باید همیشه در خط مقدم مقابله با استکبار باشد، لذا می بینیم روحانیت اصیل و انقلابی همواره مورد هجمه استکبار داخلی و خارجی بوده است.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ما باید چقدر از اروپا و آمریکا ضربه بخوریم و چقدر اینها باید به ما ضربه بزنند تا مسیولین ما بیدار شوند؟ البته این خدعه ها را رهبر انقلاب میداند و راه را نشان میدهد ولی افراد به جای تبعیت از رهبر انقلاب پیشنهاد جام زهر را به رهبر انقلاب میدهند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوایی افزود: برخی می گویند ما هم مثل ژاپن باید پیشرفت کنیم ولی این به معنای این نیست که از لحاظ امنیت داخلی و خارجی و همچنین از لحاظ نظامی متکی و برده غرب باشیم و ژاپن از آن کشور هایی است که اگر بخواهد مانور نظامی داشته باشد باید از غرب اجازه بگیرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از دولت، مطالبه رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را بازخواست کنیم که این فرمایش رهبر انقلاب چرا اجرایی نشد و چرا باید ارزش پول ملی افت پیدا کند و رییس جمهور محترم علت این افت را ارزانی مایحتاج مردم بدانند! و این را می دانیم و لمس کرده ایم که اگر همان شعار اول انقلاب و همان شعار امام  را که میفرمود ما میتوانیم را در عمل معتقد باشیم میتوانیم رو به جلو حرکت کنیم کما اینکه در بحث هسته ای و نانو تکنولوزی توانستیم جز کشورهای نخست جهان و منطقه شویم.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha