جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مومن

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل یک دوره بیماری ساعتی قبل در بیمارستان درگذشت.

فرزند آیت الله مؤمن در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تائید خبر ارتحال این عالم وارسته و مجاهد فی سبیل الله،‌این ضایعه را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت گفت.

حجت الاسلام علی دانش زاده(مومن) از کادر و تیم پزشکی آیت الله مؤمن تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، آیت الله محمد مؤمن به‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از جمعه ۳۰ آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شد و از ۸ دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافت.

آیت الله محمد مؤمن متولد سال ۱۳۱۹ در قم بود و از سوابق وی می توان به عضویت مجلس خبرگان رهبری، عضویت شورای عالی قضایی، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضویت شورای عالی سیاستگذاری و رئیس حوزه علمیه قم، عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضویت مجمع جهانی اهل بیت(س)، عضویت هیئت امنای دانشگاه قم و ریاست دادگاه عالی قم، را برشمرد.

آیت‌الله محمد مؤمن، تحصیلات مقدماتی را در قم و ابتدا در مکتب خانه و سپس در «مدرسه جامع تعلیمات دینی» گذراند و همزمان به تحصیل در حوزه علاقه‌مند شد. وی با بهره‌گیری از اساتیدی چون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، علی مشکینی، شیخ مرتضی حائری و سید محمدرضا گلپایگانی به درجه اجتهاد دست یافت.

خبرگزاری حوزه های علمیه ارتحال این فقیه مجاهد را تسلیت می گوید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha