جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه قم بر لزوم تاسی و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مسئولان، نخبگان و آحاد مختلف مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بعدازظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم، گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال نقش مهمی در افزایش اقتدار ملی در مقابل ترامپ و عربده کشی های او داشت.

وی افزود: در هفته گذشته رهبر انقلاب با اشاره به گام دوم انقلاب رویکردهای ویژه ای داشتند؛ رویکرد اول ایشان تبیین ماهیت اصلی بزرگترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید است که با تاکید بر اراده مردمی شکل گرفته است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: رویکرد دوم ارزیابی کلان رهبری معظم در چهل سال، عزت و کرامت کشور و ملت و انقلاب اسلامی و دستاوردهای شگرف انقلاب بود که کمتر به این مساله پرداخته شده است.

وی گفت: گفتمان سازی در عرصه انقلاب اسلامی، همچنین مطالبه گری رهبر معظم انقلاب از آحاد مختلف جامعه برای پیشرفت و همچنین مطالبه از قوای سه گانه و نخبگان کشور از دیگر رویکردهای رهبری معظم است.

امام جمعه قم اظهارکرد: آینده نگری و ترسیم افق های روشن انقلاب اسلامی و بازسازی امت اسلامی و نگاه به تمدن نوی اسلامی و زمینه سازی برای ولایت حضرت ولی عصر(عج) از جمله رویکردهای ایشان در این بیانیه است؛ ایشان همچنین به هفت امر بسیار مهم در عرصه های مختلف علمی و سبک زندگی و مرزبندی با دشمن و... اشاره می کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به سالروز پیام منشور روحانیت یادآورشد: مخاطب این پیام، مراجع، علما، روحانیون و فضلا هستند که نکات بسیار مهمی در عرصه های مختلف به روحانیت گوشزد شده است که چراغ راه روحانیون است؛ زمانی که ایشان این پیام را صادر کردند یک دهه از انقلاب گذشته و به دلایل شرایط موجود در کشور روحانیت در مسایل سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کردند؛ امام از یک سوی جایگاه روحانیت را برای مردم تبیین کردند و از دیگر سوی رسالت های روحانیت را به این مجموعه مهم متذکر شدند.

وی افزود: رهبر انقلاب برای مطالب خود از بزرگان و جوانان و اندیشمندان خواستند که نسبت به این پیام ها و دستورات اقدام عملی داشته باشند و در این عرصه تلاش جدی کنند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: قم، کانون، خاستگاه انقلاب و شهر عالمان و فقها و پیشتازان انقلاب اسلامی است؛ این شهر مقدس، همواره بغض دشمنان کینه توز بوده است و تلاش کرده اند چهره این شهر را در اذهان تضعیف کنید؛ دشمنان در قبال شهر عش آل محمد(ص) آرام نمی نشینند و می خواهند چهره شهر قم را تخریب کنند ولی باید بدانند که قم جای اقدامات غیر اخلاقی و هنجار شکنانه نیست؛ مسئولان مصمم هستند که با متخلفین طبق قانون برخورد کنند.

وی در ادامه  اظهارکرد: خبر تاسف بار رحلت فقیه مومن و ساده زیست وخادم نظام اسلامی آیت الله مومن همه را عزادار کرد؛ ایشان پنجشنبه 81 سال پیش بدنیا آمد و پنجشنبه دیگر از دنیا رفتند؛ حضور گسترده ایشان در مجالس خبرگان و نگهبان فعالیت های نظام و فقه نظام و حوزه گوشه ای از خدمات ماندگار ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه اول بیان کرد: قرآن کریم به ما دستور می دهد که وقتی با دشمنان خود عهد و پیمان می بندید به آن متعهد باشید، ولی در مقابل نقض عهد دشمن نیز کاملا جدی و قاطع باشید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha