چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، انقلاب اسلامی را محصول نظریه ولایت فقیه دانست و گفت: وظیفه امروز طلاب و روحانیون تحریر محتوایی مبانی انقلاب اسلامی است و اگر این مبانی سست شود انقلاب اسلامی نیز سست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در دوره آموزشی «ولایت فقیه و کارآمدی حکومت دینی»، اظهارداشت: ولایت فقیه مولود انقلاب اسلامی نیست! بلکه انقلاب محصول ولایت فقیه است و ما باید امروزه به تحریر محتوایی مبانی انقلاب اسلامی بپردازیم.

امام جمعه موقت اهواز، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای بسیار عظیم خارج از تجربیات رایج انقلاب‌های جهان بود که جهان را شگفت‌زده کرد به نحوی که آنتونی گیدنز، نویسنده کتاب جامعه شناسی گیدنز، در کتابش که به عنوان یک کتاب مرجع در دانشگاه‌های جهان شناخته شده، می‌نویسد؛ «انقلاب اسلامی ایران باعث شد که نظریات غول‌های جامعه شناسی همچون مارکس و دیگران همه، باطل شود! چون این اشخاص دین را افیون توده‌ها می‌دانستند ولی انقلاب اسلامی نشان داد که دین یک محرّک و انقلاب آفرین است».

وی ادامه داد و گفت: امروزه شعارهای محتوایی انقلاب ما به جهان صادر شده و به اعتراف دوست و دشمن انقلاب اسلامی یک افق نویی را مقابل چشم بشر معاصر گشوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، وظیفه امروز طلاب و روحانیون را تحریر محتوایی مبانی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر این مبانی سست شود انقلاب اسلامی نیز سست می‌شود؛ به همین دلیل اگر ما آشنا به مبانی انقلاب نباشیم؛ آرام آرام استحاله‌ای بی سر و صدا رخ‌داده و عنان کار و کرسی‌های تدریس حتی در زمینه انقلاب اسلامی به دست کسانی می‌افتد که اساساً نه‌تنها معتقد به مبانی ولایت فقیه نیستند! بلکه آن را نفی هم می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان ضمن تشکر از رئیس دفت تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، اظهارداشت: تا پیش از قبول مسئولیت ریاست دفتر تبلیغات اسلامی از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی، فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام شده بود، اما با ورود ایشان در این سمت، فعالیت‌های دفتر رشد دوچندانی پیدا کرد و بسیار گسترده‌تر شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha