شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی با ابراز نگرانی از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه و گسترش کاخ نشینی در برابر کوخ نشینی مستضعفان، تصریح کرد: عملکرد مسئولان اقتصادی دولت قابل قبول نیست. هرج و مرج اقتصادی و گرانی روز افزون اقلام معیشتی، مردم را خسته و پدران را شرمنده خانواده ها کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به نزدیکی سالروز ولادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: این ایام، زمان تکریم مقام مادر و زن در جامعه است، چرا که تفکر فاطمی(س) موجب عزتمندی بانوان است و فاصله گرفتن از این تفکر موجب نابودی انسان و جامعه می شود.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه به رهنمودهای ایشان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انقلابیون، خانواده شهدا و نمازگزاران از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار دارند که به اروپا و آمریکا نه بگویند.

وی ادامه داد:‌ مردم ایران به کشورهای اروپایی علی الخصوص انگلیس، فرانسه و آلمان بی اعتمادند و یکی از دلایل این بی اعتمادی این است که کشورهای اروپایی خود را ملزم به حمایت از  غده چرکین منطقه، یعنی رژیم صهیونیستی می دانند و همانظور که دیدید اخیرا صدراعظم آلمان هم اعلام کرد که هدف آنها با آمریکا مشترک بوده و حافظ امنیت رژیم صهیونیستی هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری موسوم به «گام دوم انقلاب»، تصریح کرد: برای  پیشرفت در مسیر پیش روی نظام، باید به ۴۰ سال گذشته انقلاب، دستاوردها و نقاط ضعف موجود توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه به سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری آل سعود در پاکستان اشاره کرد و افزود: هدف آل سعود از این کار، ضربه زدن به جمهوری اسلامی است، پاکستان به عنوان همسایه شرقی ایران باید هوشیار باشد و  وزارت خارجه ما هم باید موضعی جدی و مقتدرانه نسبت به دولت پاکستان داشته باشد.

امام جمعه رشت، با نگرانی از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه و گسترش کاخ نشینی در برابر کوخ نشینی مستضعفان، تصریح کرد: عملکرد مسئولان اقتصادی دولت قابل قبول نیست، هرج و مرج اقتصادی و گرانی روز افزون اقلام معیشتی، مردم را خسته و پدران را شرمنده خانواده خود کرده است.

وی، مشکلات اقتصادی جامعه را ناشی از بی عرضگی برخی مسئولین در کنترل قیمت ها دانست و اظهار داشت: بنده قصد سیاه نمایی ندارم، اما دولتمردان اگر توان کاهش قیمت ها را ندارند لااقل از افزایش آنها جلوگیری کنند. مسئولان بدانند که تحمل مردم عزیز ما در برابر مشکلات، به خاطر خدا، نظام و رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی ضمن ابراز تأسف از عدم انتخاب شهردار رشت در چند ماه گذشته، تصریح کرد: چندین ماه است که این شهر بلاتکلیف است؛ سؤال من از اعضای شورای شهر این است که آیا مردم به شما رای دادند که شاهد همچنین روزهایی باشند؟

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: شورای شهر در انتخاب شهردار جدید به پاکی، با برنامه بودن، برخورداری از انگیزه کار و تلاش، و ترجیحاً بومی بودن توجه کند و پس از انتخاب نیز بر مسائل مالی و اخلاقی شهردار نظارت کامل داشته باشد.

 امام جمعه رشت در پایان با اشاره به وضعیت اسفناک خانواده در جوامع غربی گفت: بنیان خانواده در جوامع غربی در حال فروپاشی است در حالی که اسلام بیشترین توجه و برنامه را نسبت به خانواده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha